Autor: Hando Sinisalu • 30. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Cannes Special: Globaalsed turundus- ja tarbijatrendid 2015

Globaalne turundusajakiri Campaign pani oma rahvusvahelise kaastööliste võrgustiku abil kokku ülevaate olulisematest turundustrendidest maailma erinevates regioonides. Alljärgnevalt kokkuvõte olulisematest trendidest.

USA

Ameerika tarbijad ootavad, et lojaalsetele klientidele pakutakse võitu AJAS. Näiteks Disney, Starbucks jpt pakuvad oma lojaalsusprogrammi liikmetele eelisjärjekorda. Time is money!Kuigi tarbijad armastavad privaatsust ja on mures selle üle, et brändid koguvad nende kohta liiga palju andmeid, eeldavad nad klienditeeninduses siiski, et neid teenindatakse personaalselt. Näiteks kui kliendi mobiilinumber on niikuinii andmebaasis olemas, siis miks mitte tervitada teda nimepidi?Apple Pay mobiilimakse rakendus kogub populaarsust ja eeldatavasti muutub „mobiilne rahakott“ peagi massiliseks.

UK

Briti majandus on viimase 10 aasta parimas seisus. Palgad kasvavad ja tarbijate rahakotirauad on avatud!Britid on Euroopa suurimad e-ostlejad. E-kaubanduse maht on viimase aastaga kasvanud 16% võrra ja täna moodustab e-kaubandus juba tervelt 15% kogu Briti jaekaubanduse ärist.Virtaalne raha on populaarne ka siinpool ookeani. Juhtiv mobiilimakse rakendus kannab nime Zapp

ARAABIA

Noored araablased on valmis poliitilistel põhjustel brände boikoteerima. 80% 18-24 aasta vanustest araablastest jätab kauba ostmata, kui nad pole rahul mingi brändi või selle asukohamaa käitumise/poliitikaga.Pärsia lahe rikastes riikides jätkub luksuskaupade buum. Arvatakse, et luksuskaupade turg kasvab lähiaastate jooksul üle 50%.Araabia uhkuse kasv. Paljud rahvusvahelised brändid on hakanud oma brände lokaliseerima – kasutama araabiapäraseid nimesid ja muutma toodete (kosmeetika, toit) koostisosi araabia turule sobivamaks.

AASIA

Aasia tarbijad on seni olnud kohutavalt hinnatundlikud ja enamus turunduskommunikatsiooni esmatarbekaupade sektoris on olnud hinnakeskne. Nüüd on see muutumas – tarbijad on muutunud terviseteadlikumaks ja ostavad rohkem väärtust, mitte ainult hinda.Jaapani noored on muutunud legendaarselt antisotsiaalseks, kogu elu käib nutiseadmetes ja kodust välja minna ei viitsita. Nüüd on see muutumas ja uus trend Jaapanis on „päris elu“ – reaalsed sündmused, näost-näkku kohtumised päris inimestega, jne.Türgis on kasvutrendis hirmutamisele keskenduv turundus. „Kui sa ei tee seda, siis lähed põrgusse“- tüüpi reklaamisõnumid on kahjuks kasvavas trendis.Indias ostavad brändid kokku meediakanaleid või loovad enda omi. Unileveri mobiilne raadio „Kan Khajura Tesan“ on üks selline näide.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757