Cannes Special: Globaalsed turundus- ja tarbijatrendid 2015

Globaalne turundusajakiri Campaign pani oma rahvusvahelise kaastööliste võrgustiku abil kokku ülevaate olulisematest turundustrendidest maailma erinevates regioonides. Alljärgnevalt kokkuvõte olulisematest trendidest.

USA

  • Ameerika tarbijad ootavad, et lojaalsetele klientidele pakutakse võitu AJAS. Näiteks Disney, Starbucks jpt pakuvad oma lojaalsusprogrammi liikmetele eelisjärjekorda. Time is money!
  • Kuigi tarbijad armastavad privaatsust ja on mures selle üle, et brändid koguvad nende kohta liiga palju andmeid, eeldavad nad klienditeeninduses siiski, et neid teenindatakse personaalselt. Näiteks kui kliendi mobiilinumber on niikuinii andmebaasis olemas, siis miks mitte tervitada teda nimepidi?
  • Apple Pay mobiilimakse rakendus kogub populaarsust ja eeldatavasti muutub „mobiilne rahakott“ peagi massiliseks.

UK

  • Briti majandus on viimase 10 aasta parimas seisus. Palgad kasvavad ja tarbijate rahakotirauad on avatud!
  • Britid on Euroopa suurimad e-ostlejad. E-kaubanduse maht on viimase aastaga kasvanud 16% võrra ja täna moodustab e-kaubandus juba tervelt 15% kogu Briti jaekaubanduse ärist.
  • Virtaalne raha on populaarne ka siinpool ookeani. Juhtiv mobiilimakse rakendus kannab nime Zapp

ARAABIA

  • Noored araablased on valmis poliitilistel põhjustel brände boikoteerima. 80% 18-24 aasta vanustest araablastest jätab kauba ostmata, kui nad pole rahul mingi brändi või selle asukohamaa käitumise/poliitikaga.
  • Pärsia lahe rikastes riikides jätkub luksuskaupade buum. Arvatakse, et luksuskaupade turg kasvab lähiaastate jooksul üle 50%.
  • Araabia uhkuse kasv. Paljud rahvusvahelised brändid on hakanud oma brände lokaliseerima – kasutama araabiapäraseid nimesid ja muutma toodete (kosmeetika, toit) koostisosi araabia turule sobivamaks.

AASIA

  • Aasia tarbijad on seni olnud kohutavalt hinnatundlikud ja enamus turunduskommunikatsiooni esmatarbekaupade sektoris on olnud hinnakeskne. Nüüd on see muutumas – tarbijad on muutunud terviseteadlikumaks ja ostavad rohkem väärtust, mitte ainult hinda.
  • Jaapani noored on muutunud legendaarselt antisotsiaalseks, kogu elu käib nutiseadmetes ja kodust välja minna ei viitsita. Nüüd on see muutumas ja uus trend Jaapanis on „päris elu“ – reaalsed sündmused, näost-näkku kohtumised päris inimestega, jne.
  • Türgis on kasvutrendis hirmutamisele keskenduv turundus. „Kui sa ei tee seda, siis lähed põrgusse“- tüüpi reklaamisõnumid on kahjuks kasvavas trendis.
  • Indias ostavad brändid kokku meediakanaleid või loovad enda omi. Unileveri mobiilne raadio „Kan Khajura Tesan“ on üks selline näide.

Osale arutelus

  • Hando Sinisalu

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara