Ehituspoed ootavad veebist revolutsiooni

Kui täna ostetakse e-poest murdosa ehituskaupadest, siis lähiaastatel see müüjate hinnangul mitmekordistub.

Ehitusmaterjalide e-poe Baumax juhi Jako Tsäko sõnul sai nende iga-aastane müügikasv alguse 2009. aastal ehk siis kui e-pood tööd alustas. “2014. aastal kasvas meie käive 70% ja 2015. aastal on plaan hoida käibe kasv kahekordsena. Selleks oleme teinud juba mitmeid uuendusi ning mõned on veel plaanis,“ lausus ta.

Hetkel ostetakse ehitusmaterjalidest ligi üks protsent interneti vahendusel, märkis Tsäko ning lisas, et kasvuruumi on turul piisavalt. „Eesti e-ehituskaubanduse viie aasta plaan võiks olla selline, et 10% ehituskaupadest ostetakse veebist,“ sõnas ta.

Baumaxi praegused kliendid on eraisikud ja ettevõtted peamiselt Eestist ja Soomest, kuid saadetised jõuavad ka Rootsi, Norra ja Lätti. Tsäko sõnul ostavad suhtarvuna rohkem maapiirkonna inimesed. „Linnainimene langeb üldjuhul reklaami või harjumuse ohvriks ning ostab sama toote tunduvalt kallimalt tavapoest,“ nentis ta.

Olemas kõik ehituseks vajalik

E-poes on ehitusmaterjalide valik sama hea kui tavapoes, kinnitas Tsäko. „Ainukeseks eritooteks on värvid, mille toone soovitame valimas käia Baumaxi kontoris, sest värvikaardid on sõltuvad arvutiekraani seadetest ning ei pruugi päris õiget tooni näidata,“ rääkis ta. Võimalus on värvide ja materjalide näidised ka koju tellida.

Tsäko hinnangul ei jää klienditeenindus e-poes sugugi alla tavapoele ning ka vähem asjatundlik ostja leiab hõlpsasti vajaliku kauba. „Baumaxist ostes on kliendil personaalselt tema soovidega tegelev ja vajadusel tootjaga konsulteeriv spetsialist omast käest võtta.“ ütles ta. Lisaks meelitab kliente ehitusmaterjale e-poest ostma hind, mugavus, tarne ja privaatsus.

Ka Interbaueni e-ehituspoest saab osta kõike, mida tavakauplusest, välja arvatud kaup, mis pole tegelikult ehitusmaterjal, nagu näiteks kummikud, wc-paber või pudelivesi, rääkis ettevõtte juhatuse liige ja Eesti e-kaubanduse liidu asutajaliige Ants Luhala.

Bauhofi turundusjuhi Evelin Pae sõnul on kauplusest koha pealt mõistlik osta pigem kaupa, mida klient soovib ise välja valida – näiteks taimed, puud ja põõsad. Bauhofi veebipoest ostetakse rohkem kodu sisustamiseks ja remondiks vajalikke tooteid. “Enim ostetud kaubad on näiteks uksed, santehnika, erinevad käsi- ja aiatööriistad, näiteks muruniidukid, aiavoolikud ja –kärud,” loetles ta.

Nagu teistes ehitusmaterjalide e-poodides, tõuseb müük Pae sõnul ka Bauhofi e-poes - peamisteks põhjusteks kiirus, mugavus ja tehnika areng. „Klient võib kodust lahkumata võrrelda pakkumisi ning teha enda jaoks vajalikku taustauuringut internetis,“ selgitas Pae ja lisas, et loomulikult ei suuda e-pood asendada kauplusetöötaja kogemust, nõu ja soovitusi.

Usaldus on eduka müügi võti

Klientidele täiendava kaitse ja usalduse pakkumiseks on Baumax liitunud (kolmanda osapoolena) internetiostude- ja maksete sooritanutele garantiid pakkuva OstuKaitsega. Garantii kannab hoolt selle eest, et e-poes ostu sooritanud klient saaks raha tagasi, kui tellitud teenust või kaupa ei tarnita ning kaupmees kliendile raha ei tagasta. Tsäko sõnul maandab OstuKaitse kliendi riski internetiostuga petta saada.

Ants Luhala peab e-poodide arengu peamiseks takistuseks just usaldust. Kohe pärast e-poodide laiemat levikut kõlasid näited, mis ostjaid hirmutasid. „Juhtus ka seda, et pandi e-pood püsti, korjati inimestelt raha ja kaoti sellega nelja tuule poole,“ kirjeldas Luhala. Siis hoiatas ka tarbijakaitseamet aktiivselt inimesi e-poodide ohtude eest, mis usaldamatust veelgi süvendas.

Kuigi e-kaubandus praeguseks kiirelt kasvab, ei kasva see Luhala hinnangul nii kiiresti, kui võiks, moodustades ehitusmaterjalide kogumüügist naeruväärselt väikese osa. Siiski võib tema sõnul oodata, et Ameerika ja Euroopa eeskujul tõuseb e-kaubanduse osakaal märgatavalt ka Eestis. „Peame end Eestis ID-riigiks, kuid e-kaubanduse mõttes oleme pigem sabassörkijad,“ nentis ta.

Interbaueni müük tõuseb kindlas tempos, klientideks pigem keskealised ja vanemad inimesed, kel kasinama arvutioskuse tõttu ostud tegemata ei jää. Näiteks on Luhalal ette tulnud pensionäridest kliente, kes järelmaksu lepingu allkirjastamist esimese hooga ID-kaardi abil võimatuks peavad. „Poole päeva pärast helistavad nad tagasi ja ütlevad, et õnnestus!“

2015. aasta e-kaubanduse tehingud

Viimase kuu jooksul: 69%
Viimase 3 kuu jooksul: 15%
Rohkem kui kolm kuud (kuid vähem kui aasta) tagasi: 7%
Rohkem kui aasta tagasi: 4%
Pole kunagi ostnud interneti vahendusel: 5%

MIS on MIS?

OstuKaitse OÜ on Eesti esimene e-poodide sertifitseerija, mille eesmärk on luua turvaline e-kaubanduse keskkond e-kaupmeestele ja klientidele Eestis ja lähiriikides. OstuKaitse süsteemiga liitumiseks ning turvalise ostukeskkonna sertifikaadi saamiseks läbivad e-poed sobivusauditi.

Sobivusaudit hõlmab müügiprotsesside, finantsjuhtimise, juhatuse liikmete, ettevõtte ajaloo, kodulehe, ja ettevõtte tegevuse analüüsi. Julgeme soovitada ainult OstuKaitse poolt sertifitseeritud e-kauplustest ostmist, ainult siis saate täielikult kindel olla, et saate tellitud kauba või 100% raha tagasi.

Sertifikaadi on taotlenud 30 e-poodi Eestis, neist üks ehituskaupade müüja.

Osale arutelus

  • Merilin Sarapuu

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara