Tarbijakaitseamet koostas juhendi sideettevõtjaile

Kuna sideteenuse lepingute ühepoolset muutmist puudutav regulatsioon on nüansirikas, koostas tarbijakaitseamet sideettevõtjatele juhendi, mis selgitab millistel tingimustel seda teha võib ning annab nõu ja soovitusi, kuidas sellisel juhul tarbijaid teavitada ja millised õigused on tarbijal.

Juhendi eesmärk on aidata ettevõtjail tegutseda nii, et oleks täidetud kõik kehtivad nõuded ning tagatud tarbijate õiguste ja huvide tõhusam kaitse. Sideettevõtjal on teatud juhtudel õigus ühepoolselt muuta sideteenuste lepingu tingimusi. Juhendis on täpsustatud juhud, millal lepingut ühepoolselt muuta saab. Väga paljud tarbijad on seotud tähtajaliste sideteenuse lepingutega ning just leping on tarbija jaoks see oluline vahend, mis peab tagama teabe läbipaistvuse ja õiguskindluse. Minimaalselt peavad lepingus kirjas olema teenuse tingimused, kvaliteet, hind ja muud oluline, mida pooled on aktsepteerinud ning millele tuginedes lepingu sõlminud, samuti ka juhud, mil lepingut ühepoolselt võidakse muuta.

Tarbijakaitseamet soovitab sideettevõtjail pöörata rohkem tähelepanu tarbijate teavitamisele lisaks veebilehele ka personaalselt, näiteks e-kirja kaudu, et tarbija saaks piisavale infole tuginedes otsustada kas nõustuda uute muudetud tingimustega või muudatustega mittenõustumise korral öelda leping leppetrahvita üles ning valida omale sobivama teenusepakkuja.

Juhendis analüüsitakse elektroonilise side seaduses sätestatud norme koostoimes tarbijakaitse- ja võlaõigusseadusega ning võetakse arvesse tarbijakaitseameti senist praktikat ja kogemusi tarbijakaitsealaste nõuete täitmiseks järelevalves. Samuti on arvestatud tarbijate esitatud kaebuste ja pöördumistega, mis on seotud sideteenuse lepingu ühepoolse muutmisega.

Loe juhendit SIIT.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara