Juunis kiirenes jaemüügi kasv kõigil tegevusaladel

ostlemine, shopping, supermarket, jaekaubandus
Ostlemine supermarketis

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 10%, teatab Statistikaamet. Kui aprillis kasvas jaemüük aastases võrdluses 6% ja mais 8%, siis juunis kiirenes jaemüügi kasv veelgi.

2015. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 461,3 miljonit eurot, seega jäi juunis kauplustesse 351 eurot elaniku kohta.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüük, mis mais märgatavalt kiirenes, kiirenes juunis veelgi. Kui aprillis kasvas jaemüük neis kauplustes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12% ja mais 18%, siis juunis oli kasv 21%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 63%. Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 48%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 35%). Juunis pöördus taas tõusule ka aasta algusest väikeses languses püsinud tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste jaemüük, näidates 13%-list kasvu eelmise aasta sama kuuga võrreldes.

Toidukaupade kaupluste jaemüük on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Juunis suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük eelmise aasta juuniga võrreldes 2%.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta juuniga võrreldes püsivhindades 6%.

Maiga võrreldes suurenes juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 0,5%. 2015. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis 534,8 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 86%. 2014. aasta juuniga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 6%, eelmise kuuga võrreldes 2%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara