Autor: Kaubandus.ee • 6. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suvi viis pakimahud rekordtasemele

Foto: Erik Prozes
E-kaubanduse areng kasvatab kiiresti pakiautomaatidega saatetud pakkide arvu ning pakkide mahud on rekordkõrged ütlesid Omniva ja Itella SmartPost enda teadetes.

2015. aasta esimese kuue kuuga kasvasid Omniva poolt Baltikumis edastatud pakkide mahud 10%. Suurimat kasvu näitas pakiautomaatidega saadetud pakkide arv, mis kasvas ligi 50%. Kuna nõudlus pakiautomaatide järele on kasvav, võttis Omniva tänavu taas ette pakiautomaatide võrgustiku laiendamise Eestis ning Lätis. Omnival on Baltikumis kokku 194 pakiautomaati, millest 104 asuvad Eestis, 46 Lätis ja 44 Leedus. See teeb ettevõttest suurima pakiautomaaditeenust pakkuv ettevõte Baltikumis.

Itella SmartPosti pakimahud on võrreldes eelmise aasta juuni ja juuliga püsinud tänavu rekordkõrged. „Postipakituru keskmine kasv jääb aasta lõikes vahemikku 10-15%. Aasta esimene pool lubab 2015. aastal tulla meie jaoks tervikuna aga veelgi parem,” prognoosis Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa. 

“Suvisel ajal on pakisaatmist üleval hoidnud kindlasti jahe ilm. Inimesed on toas arvutite taga ja tellivad veebipoodidest rohkem,” selgitas Eelmaa. Ebaharilikult hea juulikuu tulemuse taga näeb Eelmaa ka kuu alguses automaatidele lisatud XS-suuruses kappide sooja vastuvõttu kasutajate poolt. “XS pakkide osakaal kogu pakimahust oli juulis ca 32%. Inimesed kasutavad uut soodsat võimalust pisipakkide ja maksikirjade saatmiseks aktiivselt,” lisas Eelmaa.

Kui pakkide maht kasvab, siis Omniva jaoks vähenesid samal ajal siseriiklike kirjade arv 16%. Kirjateenusest ligi 86% moodustavad ettevõtete ja asutuste poolt saadetavad arved ja teatised, mis liiguvad järjest rohkem elektroonilistesse kanalitesse. Universaalse siseriikliku kirjateenuse  maht vähenes tänavu kuue kuuga 18% ning teenuse tulud moodustasid 2,6% kontserni ärituludest.

Reklaamteenuse mahud kasvasid Omnival võrreldes mullu sama ajaga 13%, mida toetasid ka Riikogu valimised märtsis. Kiiresti kasvavad ka Omniva vahendatavate e-arvete mahud. Müügiarvete mahud on kasvanud üle 100% ning ostuarvete mahud ligi 30%.

 

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757