Tarbijahinnaindeksi aastane muutus -0,3%

supermarket, ostlemine, shopping, toidupood
Ostlemine supermarketis

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2015. aasta juulis võrreldes juuniga -0,4% ja võrreldes eelmise aasta juuliga -0,3%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2014. aasta juuliga võrreldes 0,4% ja teenused 0,3% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta juuliga võrreldes langenud 1,1% ja mittereguleeritavad hinnad 0,1%.

2014. aasta juuliga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim transport, mille mõjust indeksile 70% andis aastaga 11,6% odavnenud mootorikütus. Suuremat mõju indeksile avaldas veel elektri-, soojusenergia ja kütte 5,5%-line odavnemine, kus kodudesse jõudnud elekter oli 7%, soojusenergia 4,3% ning kodudesse jõudnud maagaas 19,5% odavam kui mullu samal ajal. Kallinejatest oli suurim mõju indeksile alkohoolsetel jookidel, mille hinnad on aastataguse ajaga võrreldes tõusnud 7,9%. Eelmise aasta juuliga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kuivatatud puuvili ja pähklid (29%) ning odavnenud või (15%) ja piim (14%).

Juuniga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit juulis enim rõivaste ja jalatsite suvised soodusmüügid. Ainult natuke väiksemaks jäi transpordi mõju, kus mootorikütus odavnes kuuga 2,8% ning juuliks ostetud lennukipiletid olid 10,5% odavamad. Jaanikuiste soodusmüükide lõppemine kergitas alkohoolsete jookide hindu 2,2%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara