Eestlased soovivad keskkonnasõbralikumaid ja soodsamaid tooteid

Uuringufirma Nielsen Innovatsiooni raportist selgub, et võrreldes praegusega sooviksid eestlased rohkem taskukohase hinnaga, tervislikke ning keskkonnasõbralikumaid tooteid. Nende kohta info saamiseks eelistatakse kasutada erinevaid internetikanaleid.

Nielsen Eesti juhi Margo Kurisoo sõnul on uudistoodete ebaõnnestumise määr ülimalt kõrge, kuid edu saladus ei ole üksnes juhus. Uudistoodete edu tagab kombinatsioon organisatsiooni fookusest ning keskendumisest tootearendusele, loomingulisele turustamisele, oskuslikule juhtimisele ja eelkõige tarbijate eelistuste sügavuti mõistmisele. „Konkurents brändide vahel on tihe ja riiulid on kaupadest tulvil. Suur osa uusi müügile tulnud tooteid jäetakse tootmisest välja juba esimese aasta jooksul. Innovatsiooni abil ning tarbija vajadusi arvesse võttes saab aga suurendada ettevõtete kasumit ja kasvu ning see aitab ettevõtetel edu saavutada ka majanduslikult rasketel aegadel,“ ütles Kurisoo

Kuidas tarbijad avastavad uusi tooteid?

Üle maailma on levinuim infoallikas uute toodete kohta teabe saamiseks sõbrad ja perekond (56% vastanutest), millele järgneb telereklaamide vaatamine (52%) ning uute toodetega poes tutvumine (48% vastanutest). Eestiski on kõige olulisem just suusõnaline turundus – koguni 63% vastanutest saavad infot uute toodete kohta oma sõpradelt ja perekonnalt. Uute toodete kohta saab infot poekülastuse käigus 63% eestlastest, telereklaamidest 46% ning ajalehtedest ja ajakirjadest 41% vastanutest.

Uute toodete kohta otsib infot internetist 37% eestlastest. Veelgi enam - üheksast kõige rohkem mainitud allikast on neli seotud internetiplatvormidega: lisaks internetiotsingule kasutatakse infoallikatena sotsiaalmeedia postitusi (23%), internetireklaame (bännerid ja pop-up’id 23%) ning turundusliku sisuga e-kirju (22%). Interneti osakaal uute toodetega tutvumisel, sealhulgas sotsiaalmeedia tähtsus, on järjest kasvamas. Lisaks eelmainitutele saab neljandik eestlastest infot uute toodete kohta veel otsepostituste (25%) teel. Kõige vähem saavad eestlased infot uute toodete kohta mobiilisõnumite (4%), videote jagamise keskkondade (4%) ning ühistranspordis olevate reklaamide (5%) kaudu.

Kuigi üldised tendentsid on Baltikumis sarnased, erinevad pisut internetiplatvormid, mille kaudu infot hangitakse. Aktiivne internetiotsing uute toodete kohta on ka Lätis ja Leedus kõige populaarsem (vastavalt 44% lätlastest ja 46% leedulastest nentis seda). Samal ajal vastas üksnes 5% leedukatest, et saavad uut infot toodete kohta sotsiaalmeedia postituste vahendusel (Lätis on see näitaja 22%). Koguni 30% leedukatest kasutab tooteinfoga tutvumiseks aga erinevaid foorumeid. Eestis ja Lätis on need näitajad vastavalt 14% ja 22%.

Uute toodete ostmise põhjused

Kuigi viimase toidupoe külastuse käigus ostsid suurema tõenäosusega mõne uue toote just noorema generatsiooni esindajad, siis toodete varajaste omaksvõtjate seas vanuselised erinevused kaovad.

„Varajased omaksvõtjad ei ole ainult noored. Igas vanuses tarbijad otsivad tooteid, mis muudavad nende elu paremaks. Nad kõik võivad olla brändide kirglikud toetajad, kui nad leiavad enda vajadustele vastava toote. Seetõttu on oluline, et tootjad pööraksid suuremat tähelepanu erinevate sihtgruppide ja vanuserühmade vajadustele,“ ütles Kurisoo.

Viimase toidupoe külastuse ajal ostis mõne uue toote 36% eestlastest. Peamine põhjus uue toote ostmisel oli asjaolu, et see oli mingeid kindlaid spetsiifilisi vajadusi täitev toode (33% vastanutest). Lisaks osteti uusi tooteid, kuna need olid hinna poolest soodsamad kui varasemalt tarbitud alternatiivid (30% eestlastest) või oli tegu uudistootega (25% eestlastest). Leedu vastajate seas oli samuti populaarseim põhjus uue toote ostmiseks asjaolu, et see täidab spetsiifilisi vajadusi (26%). Sellele järgnesid põhjused, et toode osteti enda premeerimiseks (22% vastanutest) ja see sobib tervele perekonnale (22% vastanutest). Lätis olid ostuotsuste peamisteks ajenditeks toodete uudsus (35% vastanutest), nende taskukohasem hind (29%) ja mõne tuttava inimese soovitus (28%).

Eestlased soovivad rohkem taskukohase hinnaga tooteid

Kõikidest Baltikumi elanikest pooled soovivad, et turul oleks suurem valik taskukohase hinnaga tooteid – 58% eestlastest, 51% lätlastest ja 50% leedukatest. Lisaks on tarbijatele järjest olulisemad tooted, mis sobituksid tervislike eluviisidega. Sellistest toodetest tunnevad puudust 40% lätlastest, 39% eestlastest ja 29% leedulastest. Lisaks soovivad Eesti tarbijad, et turul oleks laiem valik tooteid, mida oleks mugavam kasutada (33% vastanutest) ja mis oleksid keskkonnasõbralikud (30%).

Tarbijatel on suur huvi uute toodete vastu ning nad nõuavad ja eeldavad varasemaga võrreldes järjest suuremat tootevalikut.  Ligi kahele kolmandikule vastajatele üle maailma (63%) meeldib, kui tootjad pakuvad tarbijatele uusi tooteid, Eestis on see näitaja koguni 66%.  Lisaks sellele eelistavad Eesti vastajad osta enim tooteid brändidelt, mis on neile tuttavad (60%). 46% vastanutest eelistab uusi tooteid osta siis, kui innovatsioon on ennast tõestanud ja 37% eelistab kohalikke kaubamärke suurtele globaalsetele brändidele.

Nielseni rahvusvaheline uute toodete innovatsiooni uuring küsitles 30 000 veebkasutajat 60 riigis selgitamaks välja tarbijate hoiakuid ja tundeid, mis on uute toodete ostuotsuse põhjusteks. Oluline on siin märkida, et kõik tooted, mis on tarbija jaoks uued, ei pruugi alati olla uudistooted turul. Selle uuringu eesmärkide saavutamiseks on uuteks toodeteks liigitatud kõik tooted, mida tarbija ei ole varem ostnud. Eesmärk oli leida põhjuseid, miks tarbijad ostavad uusi tooteid ning selgitada välja tooted, mida tarbijad sooviksid osta, aga turult ei leia.

Nielsen on ülemaailmne uuringufirma, mis pakub põhjalikku ülevaadet tarbijate käitumise kohta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara