Sanitex: Meie kaupluslaos on tooted, mida mujalt ei saa

Sanitex Estonia avas Promo Cash&Carry
Sanitex Estonia kommertsosakonna juht Eigo Siimu ja juhatuse liige Valentas...

Sanitex Estonia kommertsosakonna juhi Eigo Siimu sõnul peab Promo Cash&Carry kaupluslaos olema ka kohalik toodang, sest see toob volüümi, kuid klientide meelitamiseks peame pakkuma midagi sellist, mida mujalt ei saa. „Ja seda meie juurest leiab.“

Baltimaade juhtiv toidu- ja esmatarbekaupade hulgimüüja-, distributsiooni- ja logistikakontsern Sanitex avas Tallinnas enda esimese Cash&Carry kaupluse. Ettevõtte jaoks on see juba viieteistkümnes. Sanitex Estonia juhatuse liige Valentas Šulskis ütles, et nad on väga kiiresti kasvav ettevõte ning järgmiseks aastaks oodatakse juba 160 miljoni eurost käivet. (2014. aastal oli ettevõtte käive 93 miljonit eurot ning kahjum 122 tuhat - toim).

Cash&Carry on passiive tegevus, mis on suunatud B2B sektorile. „See on klientidele mugav, sest nad saavad osta suurtes kogustes kaupa heade hindadega. Meie kaupluses on kaks hinda – üks on ühe toote ostmiseks ning teine on hulgi hind,“ rääkis Šulskis. Lisades, et koguste pealt saavad nad klientidele paremat hinda pakkuda.

„Klient tuleb meie kaupluslattu, vaatab tooteid, teeb oma valiku ning maksab nende eest kohe. Eestis on võimalik saada ka krediiti, kuid meie kontseptsiooniks on, et maksmine toimub kohe,“ rääkis Sanitex Estonia kommertsosakonna juht Eigo Siimu kaupluslao toimimispõhimõttest. Ta lisas, et järgmine etapp on aktiivne distributsioon, kus nende agendid käivad ise klientide juures, võtavad sealt tellimuse ning kaup viiakse neile 24 tunni jooksul. „Kolmanda võimalusena on meil kasutusel ka teenus picking, mis tähendab siis seda, et klient teeb eeltellimuse ning tuleb sellele kaupluslattu järgi.“

Siimu ütles, nad pakuvad kaupluslaos sellist sortimenti, et ettevõte saaks nende juurest kõik vajaliku ühe arvega. Promo kaupluses on üle 14 000 kaubaartikli, millest Sanitexi enda tooteid umbes 15%.

Šulskise sõnul fokuseerivad nad enda tegevuse nendesse kategooriatesse, mida nad soovivad arendada. Neil on näiteks ligi 70 sordist koosnev käsitööõllede valik, mida kuskil ei ole. „Me teame väga hästi, et kaupluslao sortimendis peab olema ka kohalikku toodangut, sest see toob volüümi. Aga kliendi kauplusesse toomiseks peame pakkuma midagi sellist, mida ta mujalt ei saa,“ ütles Siimu. Lisades, et kaupade valik on tingitud läbirääkimiste tulemustest.

„Käesoleval aastal ostsime ka bürookaupu müüva ettevõtte OfficeDay, kes tegutseb eraldi ettevõttena, kuid nende tooted leiab ka uuest kauplusest,“ rääkis Šulskis ning lisas, et kui ettevõtted ostavad nende juurest kohvi, siis miks mitte ka kontoritarbeid.

Eestis plaanitakse arendada ka vending kohviautomaatide poolt. „Aasta tagasi alustasime sellega ning hetkel on meie aparaadid 150 kliendi juures. Nüüd proovime seda ka Eestis edendada,“ rääkis juhatuse liige valdkonna arendamisest.

Mõningaid koostööpartnereid pidime veenma, et nad meiega koostööd teeksid

Siimu sõnul pidid nad ennast palju tõestama, et teised hulgikaupmehed ja tootjad nendega koostööd teeksid. „Paljud tunnevad meid ning nad investeerisid meie ettevõttesse,“ ütles Siimu.

„Kõik peavad tegema omavahel koostööd, kuna distributsioon maksab Eestis väga palju ning meie kaudu on ettevõtetel võimalik enda tooteid müüa,“ selgitas Šulskis. Lisades, et nad teevad pigem koostööd, mitte ei ole selles osas konkurendid.

Promo Cash&Carry kaupluslaos on kokku 160 hankija tooted, millest kohalikke on 140.

Sanitex lubas, et nad ei hakka turul hinnasõda tegema ning ei müü enda portfelli tooteid odavalt. Nende eesmärgiks on pakkuda klientidele täisteenust  konkureerivate hindadega, kus kliendid saavad osta kõik tooted ühest kohast.

Suureks eeliseks on kogu Baltikum

Baltikum on Šulskise sõnul väga väike turg, kus elab 6 miljonit inimest. Hetkel nad esindavad suuri kaubamärke ning samm sammu haaval otsivad ka uusi brände. „Meie suur eelis teiste ees on see, et me saame ülemaailmsetele ettevõtetele pakkuda terve Baltikumi esindamist.“ Siimu lisas, et nad soovivad olla atraktiivne partner kõigis kategooriates, mida nad esindavad.

Edasine areng

„Kaupluslao turul on meil mõningad konkurendid, kuid me näeme kohti, kus me oleme paremad ning näeme kohti, kus saame areneda,“ ütles Siimu. Selgitades, et turg ei kasva ning kliendid hakkavad külastama kas meid või konkurente. „Meie ülesandeks on meelitada kliendid endale ja pakkuda neile parimat sortimenti kui ka teenuseid.“

Šulkise sõnul on ainult ühe kaupluse põhjal keeruline edasi areneda. „Me otsime järgmist kaubanduspinda Tallinnas, Tartus ning ka Narvas.“ Juhatuse liikme sõnul on sobilikku pinda väga keeruline leida ning seetõttu võttis Eesti kaupluse avamine niikaua aega. Siimu kinnitas, et kõige keerulisem on seda teha just Tallinnas. „Arvestades meie sortimenti ja klientuuri, siis nende kliendid asuvad kesklinnas. Me peame arvestama, et nad sõidavad siia maksimaalselt 10 minutit ja tagasi samapalju.“

„Asukoha puhul on tähtis leida balanss koha ja hinna osas. Ei ole mõtet osta kallist maja, mille tasuvusaeg on liiga pikk,“ ütles Šulkis. Lisades, et nende eesmärk on investeeringud paari aastaga tagasi teenida.  Sanitex Estonia investeeris Promo Cash&Carry kaupluslattu umbes 5 miljonit eurot.

Ettevõte on mõelnud ka Eestis mõne hulgikaupmehe ostmise peale, kuid nad ei ole leidnud hetkel kedagi, keda võiks osta. „Kui me Eestisse sisenesime, siis oli keeruline tol hetkel kedagi osta, sest kõigil läks hästi ning ettevõtete hind oli kõrge,“ ütles Siimu. Šulskis lisas, et kunagi ei tea, keda võiks osta.

Juhatuse liikme sõnul on neil hetkel enam kui 3000 klienti. „HoReCa kliendid on väga suur turg, eriti Tallinnas, seega usun, et klientide hulk kasvab seoses kaupluslao avamisega.“ Siimu lisas, et kaupluslao avamine peaks ettevõtte müügitulule andma järgmise aasta lõpuks 7% lisatulu.

Sanitex on Baltimaade juhtiv toidu- ja esmatarbekaupade hulgimüügi-, distributsiooni- ja logistikakontsern, mis asutati 1992. aastal Leedus ning laienes 2005. aastal Lätti. Eestis tegutseb ettevõte 2010. aastast. Sanitex pakub tööd pea 2700 inimesele, teeb koostööd enam kui 600 tootjaga ja teenindab enam  kui 23 000 klienti kõigis Balti riikides. Ettevõte pakub distributsiooni-, müügi- ja logistikateenuseid kohalikele ja ka rahvusvahelistele tootjatele nagu näiteks Procter&Gamble, Mars, Mondelez, Bonduelle, Kellogg's,Estrella, Philip Morris, JTI, Santa Maria, Paulig, SCA, Gallina Blanca jpt.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara