Autor: Kaubandus.ee • 2. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti toidutootjad otsivad Lätis uusi turustusvõimalusi

Riias toimub Baltikumi suurim toidumess Riga Food 2015
Foto: Riga Food 2015
2.-5. septembrini toimub Riias Baltimaade suurim rahvusvaheline toidumess Riga Food 2015. Eestist osalevad messil Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja eestvõttel neli ettevõtet. Eesti stend asub 2. hallis, stendi number on B30 / C37. Stendil tutvustavad oma tooteid E-Piim Tootmine AS, Karila OÜ, Kadarbiku Köögivili OÜ, Sveba-Dahlen Baltic OÜ.

Suurim kodumaine juustu- ja võitootja E-Piim osaleb messil esmakordselt. E-Piima müügi- ja turundusdirektori Jaak Uue sõnul on Baltimaade suurim toidumess just see koht, kus tutvustada parimat kohalikku juustu ja võid ning leida poolehoidjaid nii lõunanaabrite kui ka teiste messi väliskülastajate seas.

"Soovime näidata, et Eesti juust ei jää enam ammu kvaliteedi ja maitseomaduste poolest alla vanadele Euroopa juustutööstustele," ütles Uus ning lisas, et peab E-Piima suurimateks trumpideks tooraine puhtust ja ettevõtte ekspordivõimekust. E-Piim on ligi paarisajale Eesti piimafarmerile kuuluv enam kui 100-aastase ajalooga meierei, kus valmivad ainult puhtaimast kodumaisest toorainest juust ja või. 

Kadarbiku Köögivili on käinud Riias oma tooteid tutvustamas juba aastaid ja nii ongi Kadarbiku Köögivili messil esitlemas köögiviljamahlasid ja smuutisid. Läti on ettevõtte üks põhilisi eksporditurgusid, Riias otsitakse kontakte nii edasimüüjate kui ka lõpptarbijatega.

Sveba-Dahlen Balticalustas tänavu juunis Viljandi tehases uute pitsaahjude tootmist ja nüüd on plaan neid ka Riia messil näidata. Samuti tutvustatakse Taani tehases  valmivaid ja kohapeal uuendatud miksereid, mis on eriti atraktiivselt värvilised ja mugavad kasutamiseks nii HoReCa sektoris kui ka kondiitritööstustes. Riia mess on eelkõige hea võimalus kohtuda praeguste ja uute klientidega. Kaubanduskettidest kasutavad Sveba-Dahleni seadmeid Rimi, Maxima ja Mego super- ja hüpermarketite küpsetuspunktid.

Karila OÜ tutvustab messil Eestiski haruldasi tooteid - šokolaadililli ja lilletrühvleid. Mõlemad tooted on uued ja neid ei tooda keegi teine. Et sellise kitsa tootegrupi tootja ärimudel peab olema eksport, siis loodetakse Riia messilt leida ärikliente, kellega koostöös teha oluline samm lähiturgudele sisenemiseks.

Messi avapäeval 2. septembril korraldatakse nn Directors Day,mis on mõeldud kaubandus- ja toitlustusettevõtete esindajatele. Järgnevatel päevadel on mess avatud ka tavatarbijale. Messi oodatakse külastama ligi 40 000 külastajat.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757