3. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

7 võimalust, kuidas suurendada kaupluse külastatavust

7 võimalust, kuidas meelitada rohkem kliente kauplustesse
Foto: Raul Mee
Ameerika jaekaubanduse ekspert Francesca Nicasio kirjutab enda blogis, et tavakaubanduses on kõige olulisem meelitada rohkem kliente kauplusesse. Praegusel hetkel kasvab e-kaubandus väga jõudsalt ning seetõttu on ka ülioluline astuda samme kliendi meelitamiseks kauplustesse.

7 võimalust, kuidas klient kauplusesse meelitada

Tee tööd vaateakendega

Vaateaknad mängivad suurt rolli kliendi kauplusesse meelitamises. Kauplus võib pakkuda suurepäraseid tooteid ja suurepärast klienditeenindust, kuid kui see ei tundu väljastpoolt ahvatlev, siis jääb kauplus ilma suurest hulgast külastajatest.

Sellepärast on oluline, et vaateaken oleks köitev, värske ja asjakohane. Veenduge, et näitate seal enda parimaid tooteid, jutustate lugusid ja ajakohastate enda vaateakent pidevalt.

Nicasio hinnangul teeb Ameerikas vaateakendega parimat tööd Anthropologie, kellel on kõige kreatiivsem strateegia selles osas. Peakontorist valitakse vaateaknale konkreetne teema ning iga kauplus võib teha sellest oma tõlgenduse. See võimaldab kauplusel lisada niimoodi  kohalikku kunsti ja maitset vaateaknale.

Paku kauplusest järeletulemise võimalust

Kui sul on veebikauplus, siis sa saab tavakaupluse külastatavust suurendada, kui pakud veebist tellitud kauba järeletulemise teenust kaupluses.

See ainult ei suurenda kaupluse külastajate arvu, vaid võib suurendada ka müüki. Uuringutes on leitud, et umbes kolmandik ostjatest eelistasid kauba toimetamist mujale kui koju, ning paljud valivad kaubale järgiminekuks kaupluse.

Peaaegu pool nendest, kes lähevad veebist tellitud kaubale kauplusesse järgi on ostnud sealt veel midagi.

Korralda sündmusi

Üks parim võimalus, kuidas klienti ahvatleda (eriti neid, kes eelistavad osta veebist) on pakkuda müügikohtades sellist kogemust, mida teistes kanalites ei saa. Tavakaupluses on parimaks trikiks sündmuste korraldamine.

Kui on õigesti teostatud, siis kauplustes toimuvad sündmused näiteks moeetendused ja töötoad, aitavad inimestel sotsialiseerida, ostelda ja lõbutseda. See suurendab kauplustes külastajate arvu ning annab võimaluse klienti tundma õppida.

Vii oma suhtekorraldus uuele tasemele

Kaasa meedia enda tegevustesse, eriti kui su tegevused on seotud sihtrühmaga, see aitab suurendada kaupluste külastatavust. Miks mitte kutsuda ajakirjanikud või blogijad endale külla või kaupluses toimuvale sündmusele?

Kui sa teed enda kogukonnas midagi põnevat, siis võta ühendust kohaliku väljaande või telejaamaga ning räägi neile enda tegemistest.

Ole ühenduses olemasolevate klientidega

Kuigi sa peaksid pidevalt leidma viise, kuidas saada uusi kliente, kuid samal ajal tuleb sama palju tegeleda ka olemasolevate klientidega. On palju lihtsam kutsuda olemasolevaid kliente enda kauplusesse tagasi, kui veenda uusi kliente kauplust esimest korda külastama.

Seega sa pead mõtlema, kuidas saad hoida kliente ühenduses kauplusega. Saada neile regulaarseid e-kirju, paku lojaalsetele klientidele hüvesid ja personaliseeri kliendipõhine ostukogemus tuginedes nende eelnevale koostoimimisele sinu brändiga.

Kõik need pingutused mitte ainult ei hoia sind püsiklientidel meeles, vaid näitab, kui palju sa neist hoolid. See omakorda annab neile põhjuse tagasitulekuks. (Järgmine kord võivad nad isegi sõbra endaga kaasa võtta).

Suurenda veebi nähtavust

Kaalu investeerimist SEO’sse või internetireklaami, nii saate suurendada enda veebi nähtavust. Paljud tarbijad otsivad veebist kohalikke kauplusi. Seega proovi teha niimoodi, et kaupluse kodulehekülg ja kontaktandmed tuleksid otsingulehe esimesel küljel välja. See teeb imet veebilehe ja kaupluse külastajate osas.

Kui sul ei ole eelarvet SEO või reklaamide jaoks? Proovi vähemalt seda, et oleksid loetletud kõigis suuremates kataloogides (näiteks Google Maps) ja soovitustelehtedel. Need sammud parandavad sinu leitavust ja aitavad sattuda potentsiaalse kliendi teele.

Mõõda enda pingutusi

Ärge unustage mõõta enda kaupluse külastatavuse suurendamise algatusi. Näiteks, kui sa oled just uuendanud enda kaupluse vaateakent, mõõda külastajate hulka kasutades kaupluse personali hinnanguid või külastajate loendureid.

Saatsid just välja e-kirja, millega kutsusid inimesi kauplusesse? Ole tähelepanelik ning vaata, kas kampaania tulemusel on toimunud külastajate kasv.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757