Autor: Hando Sinisalu • 10. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Islandi kaupmees: Kaubandusäri on maraton, mitte sprint

Geysir rajaja Jóhann Gudlaugsson
Foto: erakogu
Islandi juhtiva moebutiikide keti Geysir rajaja Jóhann Gudlaugsson esineb 14. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil 2015.

Geysir on eksklusiivne moe- ja elustiilibränd, mis on suunatud Islandit külastavatele turistidele ja Islandi villast toodete austajatele kogu maailmas. Neil on Islandil viis kauplust ja edasimüüjad mujal Skandinaavias.

Millised õppetunde plaanite Eesti kaupmeestega jagada?

Ei tohi kiirustada ja proovida üleöö rikkaks saada. Kaubandusäri on maraton, mitte sprint. Meie poed Islandil muutusid turistide seas väga populaarseks ja me arvasime, et hea mõte oleks oma tooteid e-poe kaudu üle maailma müüa. Kuid me eksisime. Ma näitan meie e-poe näite varal Eesti kaupmeestele, milliseid vigu me tegime ja mida ei tasuks teistel korrata.

Milles siis peamine probleem seisnes?

Me alahindasime globaalset e-kaubanduse äri. Konkurents on väga tihe ja ilma piisavate investeeringuteta ei ole seal võimalik läbi lüüa. Selleks, et Euroopa turgudele müüa, peab ladu olema kusagil Euroopa südames, sihtturgudele lähedal. Islandilt (ja ma arvan, et ka Eestist) näiteks Londonisse kaupa müüa on kallis ja aeganõudev. Logistika osutus meie jaoks suureks pähkliks.

Kuidas siis väikeriigi kaupmees maailmas läbi lüüa saab?

Ei tohi loota kiirele edule. Kordan veel – see äri on marathon. Tuleb ehitada oma brändi ja mitte anda järele hinnasurvele. Meie poole on pöördunud mitmed väga tuntud ja suured USA edasimüüjad, kes soovivad meie toodangut (Islandi villast tooteid) müüa. Loomulikult soovivad nad suuri koguseid odava hinnaga. Me oleme sellist laadi pakkumistest keeldunud ja ma olen selle otsusega väga rahul.

Tuleb võtta aega ja leida õiged partnerid ja edasimüüjad. Tänaseks oleme leidnud mitmed partnerid näiteks Taanis, kes müüvad meie brändi just nii nagu meie seda soovime – meile sobiva hinnaga ja õigesti positsioneerides. Ei tohi sattuda liigselt elevusse sellest, kui mõni kuulus partner mõnelt suurelt turult soovib sinuga koostööd teha. Tuleb endale kindlaks jääda ja mitte oma brändi devalveerida.

Kuigi Island on rahvaarvult Eestist 4x väiksem, on sealne e-kaubanduse käive Eesti omast suurem
Foto: http://www.ecommerce-europe.eu/iceland

Kaubanduse Aastakongress toimib 14. oktoobril Radisson Blu Hotel Olümpia konverentsikeskuses. Lisaks Geysir rajaja Jóhann Gudlaugssonile esineb kongressil ka otse Shangaist Hiina e-kaubandus hiiu Alibaba juhi Jack Ma konsultant Porter Erisman. Õhtul toimub esmakordselt õhtune kinoseanss Forum Cinemas.  Vaata täpset kava ja esinejate nimekirja. 

Kuni 14. oktoobrini kehtib kongressil osalemiseks soodushind 239 eurot (km-ga 286,80). Alates 15. oktoobrist kehtib täishind 289 eurot (km-ga 346,80). Korraga rohkem kui ühe osaleja registreerimisel ühest maksjaettevõttest kehtib allahindlus 5%. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757