22. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maxima laiendab iseteenindus- kassade võrgustikku

Möödunud nädalavahetusel Viimsi kauplusesse paigaldatud iseteeninduskassad
Foto: Maxima Eesti
Pakkumaks klientidele senisest veelgi mugavamat ja kiiremat kaupade eest tasumise võimalust paigaldab Maxima Eesti järgneva kahe kuu jooksul veel kaheksasse kauplusesse kaasaaegsed iseteeninduskassad.

Seni olid iseteeninduskassad kasutusel kokku kuues Maxima kaupluses – Tallinnas, Pärnus ja Maardus. Novembri keskpaigaks paigaldab Maxima kaasaaegsed kassad veel kaheksasse kauplusesse. Uued kassad lisanduvad nelja Tallinna kauplusesse (Tuulemaa tn, Pallasti tn, Õismäe tee ja Tammsaare tee), ülejäänud poed asuvad Kuressaares, Viimsis, Muugal ning Tartus (Võru tn). Pärast uute iseteeninduskassade paigaldamist on neid võimalik kasutada igas viiendas Maxima kaupluses Eestis.

Maxima Eesti tegevjuhi Vygintas Šapokase sõnul koguvad iseteeninduskassad populaarsust kõikjal maailmas, sest tehnoloogia ja kaardimaksete areng on muutnud selliste kassade kasutamise klientide jaoks väga mugavaks ja kassade suurem hulk lubab ostude eest mugavamalt ja kiiremini tasuda. “Taolist trendi kinnitab ka meie kogemus – iseteeninduskassasid kasutab täna juba kuni 20% meie kaupluse klientidest ja see hulk suureneb pidevalt,” kinnitas ta. "On heameel tõdeda, et kliendid on meie uuenduslikud kassad positiivselt vastu võtnud. Usume, et uuendust tervitavad ka nende kaupluste kliendid, kuhu kassaaegsed kassad järgmiseks paigaldatakse,“ sõnas Šapokas.   

Eesti ühe suurima jaekaubandusketi tegevjuht märkis, et kuigi iseteeninduskassa kasutamine pole oluliselt keerulisem kui näiteks pangaautomaadi kasutamine, vajab iga uus asi harjumist ja julgustamist. “Selleks, et kassaaegsete kassade kasutamine oleks maksimaalselt mugav ja kiire, palkame kassade juurde tööle konsultandid,” kinnitas Šapokas. Igas kaupluses on plaanis tööle võtta kuni kolm konsultanti.

Tavapärased kassad Maxima kauplustes ei kao, samuti ei too uute kassade paigaldamine kaasa töötajate arvu vähenemist. “Eesti jaekaubandussektoris valitseb tööjõupuudus. Iseteeninduskassad annavad meile tegelikult siinkohal teatavat leevendust, kuna nende abil saame kergendada mõnevõrra tänaste kassapidajate tööd ja suunata rohkem töötajaid müügisaali ning pakkuda seeläbi klientidele paremat teenindust,” märkis  Šapokas.

Maxima kaupluste iseteeninduskassad võimaldavad tasuda ostude eest nii pangakaardiga kui ka sularahas. Neid on võimalik kasutada kõikidel kaupluste külastajatel.

Maxima Eesti kuulub jaekaubanduskontserni Maxima Grupé, mis ühendab 528 kauplust Eestis, Lätis, Leedus, Poolas ja Bulgaarias. Eestis tegutseb 75 Maxima kauplust, millest 54 on Maxima X kodukauplused, 19 Maxima XX supermarketid ja üks Maxima XXX hüpermarket. Eesti kauplused annavad tööd ligi 4000 inimesele. 2014. aastal ulatus Maxima Eesti netokäive 401 miljoni euroni.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757