25 nõuannet, kuidas muuta veebipood kasutajasõbralikumaks

kasutajasõbralik veebipood
Digiagentuuri Lavii asutaja ja tegevjuht Timo Porval jagas Best Internetil 26...

Digiagentuur Lavii asutaja ja tegevjuht Timo Porval tõi Best Interneti konverentsil välja 25 nõuannet, kuidas muuta e-kauplus kasutajasõbralikumaks ning seeläbi tõsta müüki.

  1. Online klienditugi – hea, kui kliendil saaks käest kinni võtta ning öelda, et küsi minu käest. Müüda kliendile veebi kasutamine mugavaks ning näita, kust ta saab otse küsida. Ettevõtte esindaja peab olema online’is ning kliendi küsimustele peab ka vastama.
  2. POP-UP’id – kõik turundajad vihkavad seda, kuid kui seda õigel ajal presenteerida ning teha seejuures väärtuspakkumine, siis saab sealt kasulikke kontakte. Enne kui sa lähed, siis tee veel midagi.
  3. Avalehel piltidele sõnum – klient soovib veebilehel teada saada, mis kasu ta sealt saab ning miks ta peab just sealt ostma. Kas kasutaja saab veebilehele tulles aru, mida sa pakud ning miks ta peaks ostma. Kas ta saab aru, et see on tema jaoks. Pane veebilehe piltidele tekst peale nt väljas on uus kollektsioon.
  4. Maanda ostu hirme – klient kardab kaotada enda raha ning saada valet kaupa. Anna kliendile lihtsalt vastused, kuidas ta saab kauba tagastada, kui kiiresti läheb kaup teie poolt teele. Inimese hirm on ka see, et kui kaua tal toode vastu peab ehk anna kliendile ka garantii.
  5. Unikaalsus? – miks peaks klient sinu veebipoest kaupa tellima? Seega rõhuta oma unikaalsust. Näiteks tooteid on piiratud koguses. Mõtle, et mis on sinu ettevõttes unikaalne ning kuidas seda välja käia. Kui sa ise enda unikaalsust välja ei too, siis klient selle peale ise ei tule.
  6. Tugevamad call-to-action – ütle kasutajale selgemalt, et mida ta tegema peab. Miks ta peab kuskile vajutama ning tegema. Mõelge, kas te ütlete enda veebilehel, mida klient tegema peab.
  7. Hoolduse juhis – kasutajale tuleb selgitada, kuidas tooteid hooldada ning kindlasti peab olema ka veebis mõõtmise juhis. See loob kasutajale väärtust.
  8. Lisa fakte – numbrid töötavad neuroturunduses väga hästi. Turundaja peab olema aus ning kliendile ei tohi valetada. Numbrid peavad olema õiged, sest valed võivad hiljem valusasti kätte maksta. Numbrid ilmesta mõne ikooniga näiteks www.flaticon.com.
  9. Uudiskirja müümine – tasuta sisu peab praegusel ajal rohkem kasutajale müüma, kui kunagi varem. Presenteeri kasutajale väärtust, miks ta peaks liituma. Kui sul on juba piisavalt palju uudiskirja tellijaid, siis too see ka välja, sest inimesed ei taha olla esimesed.
  10. Rohkem väärtust blogis – loo blogis konkreetne sisuartikkel, mis jagab häid nõuandeid. Ära räägi ainult endast. Klient hoolib ainult endast mitte sinu ettevõttest.
  11. Uudiskirja thank you page – muuda sellel lehel call to action atraktiivsemaks ning pane nad midagi edasi tegema.
  12. Kontaktivorm võimalikult lühikeseks – piisab ainult e-mailist ja teksti väljast. Vaata enda kontaktivorm üle, kuidas sa saad seda lühemaks muuta. Mida lühem see on, seda kliendisõbralikum.
  13. Error sõnumid – kontaktide all võiks olla konkreetsed inimesed, see on personaalsem. Kui konkreetne inimene vastab kliendi kirjale, siis ei tasu peituda info@ aadressi taga. Sellega sa sarnaned sa teistega. Personaalsus on oluline.
  14. Peale kirja saatmist – kui kiri on ettevõttele kohale läinud, siis tunnusta kasutajat. Ära näita kliendile punast teksti, et kiri on kohale läinud, see annab hoiatava signaali. Kasuta rohelist värvi ning selle võiks suunata tänu lehele. Seejärel ütle talle, mida ta edasi tegema peab.
  15. Ostjate tagasiside – kui sõber soovitab, siis tagasiside on oluliselt tõsisem. Kasutajate tagasiside maandab ostjate hirme. Eriti hea on, kui tavakliendid enda täisnimega räägivad, siis see tõstab tõenäoliselt müüki. Tasub ka ise teinekord kliendi käest küsida tagasisidet ning küsi ka luba see veebilehele panna.
  16. Filtreerimine -  kliendil peab olema võimalus filtreerida tooteid suuruse, värvi, mudeli, kaubamärgi jms järgi ning see peab ka töötama.
  17. Toote vaate struktuur – hinna all võiks kohe olla suuruste valik, mitte see ei sau toote tutvustuse all. Sedasi saab klient aru, et ta peab sellel lehel midagi tegema.
  18. Ostukorvi vaate struktuur -  check out’ini võiks jõuda nii lehe alt kui ülevalt. See muudab kliendi elu lihtsamaks.
  19. Calculated shipping – kui transport on tasuta, siis ära jäta veebilehele transpordi arvutamise linki.
  20. Shipping tekstid – ostukorvi hülgamisele aitab väga palju kaasa see, kui klient ei tea, kui palju see toode talle maksma läheb. Näita kohe ära toote lõpphind.
  21. Konto loomine läbi Facebooki – e-poodi võiks saada luua konto läbi Facebooki. Kasutaja konto loomiseks piisab ainult e-mailist ja nimest. Hea oleks veebipoest osta, kui klient ei peaks üldse kontot looma.
  22. Linkide märgistamine – iga link, mis läheb väljapoole veebilehte peab olema märgistatud, et saaks Google Analyticust vaadata, kust inimesed tulevad ning kust tuleb maksev klient. Selle järgi saad aru, kuhu tasub panustada. Google URL builder.
  23. Uudiskirjaga liitumise kast üles – kui liigud veebipoodi, siis liigub leht allapoole ning üleval saab liituda uudiskirjaga. Esmakülastajal korjad e-mailid ära, siis lood kliendiga usalduse ning siis teed müügi.
  24. Google arvustused – küsige enda klientidelt ning paluge need sinna kirjutada. See aitab usalduse loomisele kaasa.
  25. Mouseflow külge – see on väike koodijupp, mille võiks lisada veebilehele külge. See salvestab videod, kuidas kasutajad hiirega sinu veebis liiguvad. Selle kaudu saad teada, kuhu tasub olulist müügisõnumit panna ehk kus kliendid käivad.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara