29. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hoogne tarbimine paneb kaupmehed muhelema

ETK juhatuse esimese Jaanus Vihand
Foto: Meeli Küttim
Kuigi konjunktuuriinstituudi värske uuringu järgi kaubandusettevõtete kindlustunne septembris vähenes, ütlevad ettevõtted ise, et julge tarbimine kajastub endiselt nende käibenumbrites.

„August ja september on Büroomaailmas lõikuskuud tänu kampaaniale „Tagasi kooli/Tagasi kontorisse“, käive on suvekuudest 30-40% suurem,“ märkis Büroomaailma juhatuse esimees Jüri Ross. „Võrreldes eelmise aastaga tõotab september tulla 5-6% parem.“

See juurdekasv tuleb Rossi sõnul põhiliselt eratarbimise kasvust, sest äri- ehk B2B sektor kasvab Eestis koos SKP kasvuga ehk siis 1-2%. „Tulevikku vaatame optimistlikult, sest Eesti töötajate palgatase jätkab kasvu ja Eesti SKP peaks samuti kasvama koos Euroopa Liidu majanduskliima paranemisega,“ lisas ta.

Ka ETK juhatuse esimees Jaanus Vihand on selle aasta tulemustega rahul. Aasta on läinud üldiselt väga kenasti. Peaaegu iga kuu oleme eelmise aastaga võrdluses kasvanud turuga samas tempos, lausus Vihand. „Septembrikuu turuinfot veel loomulikult ei ole, kuid usume, et sarnane trend jätkus.“

„Ka septembris oleme kasvus, nii nagu oleme olnud terve selle aasta. Kui kasvudünaamikast rääkida, siis võib-olla mingisugune trend on märgatav, et võrreldes kevadega on sügis natuke tagasihoidlikum,“ ütles K-Rauta kauplusi haldava Rautakesko tegevjuht Alo Ivask, lisades, et kui aasta algul oli kasvuprotsent kahekohaline number, siis viimastel kuudel on see pisut tagasi tõmmanud.

Ivaski sõnul jaguneb neil kasv üsna ühtlaselt. „Ükski põhiline kaubagrupp ei ole miinuses. Tööriistade ja siseviimistlusega seotud kaupu on teistest veidi paremini ostetud,“ tõi ta välja.

Ivask uskus, et Eesti üldine majandusareng põhineb sisetarbimisel ja seda hoogu peaks kindlasti aasta lõpuni jätkuma. „Kuivõrd eksport on jällegi pigem probleemne, siis paistab, kas see kuidagi jõuab läbi sissetulekute tarbimisse ka. Selline huvitav aeg on, kas midagi tasakaalustub või areneb kuskile suunda edasi,“ märkis ta.

Loe Äripäevast Konjuktuuriinstituudi kaubanduse kindlustundest. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757