Eesti e-kaubanduse klient kasutab üheaegselt mitut ekraani

e-kaubandus
Klient kasutab üheaegselt e-kauplusest ostmiseks mitut ekraani

Kaup24 juhatuse liikme Maris Kivi hinnangul on e-kaubandus nii Eestis kui Baltikumis tervikuna muutunud viimaste aastatega järjest populaarsemaks - iseäranis oluline roll selles on tarbijate multi-screeningul ehk samaaegselt erinevate ekraanide kasutamisel info otsimiseks ja toodete soetamiseks.

Statistikaameti septembris avaldatud andmete põhjal on viimase aasta jooksul suurenenud internetiühendusega leibkondade osatähtsus Eestis 5% võrra, küündides nüüdseks vähemalt 88%ni 16-74-aastatest tarbijatest,  kellest 85% on viimase aasta jooksul huvi tundnud või oste sooritanud e-poodidest.

Kaup24 hinnangul on online-poodlemisele olulist mõju avaldanud just tarbijate harjumus kasutada üheaegselt mitut ekraani ehk nn multi-screening.

“Google’i tarbija baromeetri uuringu 2014/2015 andmetel kasutab 61% Eesti tarbijatest samaaegselt TV vaatamisega ka arvutit, tahvelarvutit või nutitelefoni. Neist vähemalt 12% otsib internetist infot, mis on otseselt seotud televisioonis esitatud informatsiooniga,” selgitas Kivi, lisades: “54% multi-screenijatest kasutavad otsitavat infot ostuotsuse tegemisel ja 66% võrdlevad näiteks tooteid ja nende maksumust, mis näitab, et e-ostukeskkondadel on võtmeroll ostuotsuse kujundamisel.”

Kivi hinnangul kinnitab tarbijate üha tihemini mitme ekraani üheaegset kasutamist ka erinevate kampaaniate statistika, kus televisiooni prime-time’i reklaamide ajal suureneb hüppeliselt nii arvuti kui ka mobiili kaudu e-kaubamaja külastatavuse arv. “Multiscreening on e-kaubanduse kontekstis järjest olulisem – erinevalt traditsioonilisest jaekaubandusest saab tarbija koheselt enda ostu interneti kaudu sooritada ja parimal juhul jõuab tellimus temani juba järgmisel päeval,” hindas Kivi e-kaubanduse reklaami eeliseid tavakaubanduse ees.

Baltikumi e-poodleja on enamasti arvuti-keskne tarbija, eelistades info otsimiseks ja ostu sooritamiseks kõige enam arvutit ning vähem mobiili või tahvelarvutit. Läti, Leedu ja Eesti e-poodlejad selles osas eriti ei erine.

“Näiteks, suvekuudel külastas meie e-poodi 78% kasutajatest arvuti kaudu, 15% mobiiliga ja 7% tahvelarvutiga. Kuigi mobiili kaudu e-poe külastajate arv on kõige kiiremini kasvanud,  siis oste sooritatakse sealt poole harvemini kui arvutist ja neljandiku võrra vähem kui tahvelarvutist,” tõi Kivi esile.

Kaup24 andmetel eelistavad tarbijade-ostelda eelkõige aja kokkuhoiu ja mugavuse tõttu. Varasemast enam ostavad inimesed e-poest otsese vajaduse mitte enam niivõrd emotsiooni ajel, pöörates olulist tähelepanu nii hinnale kui ka kvaliteedile ning teiste tarbijate tagasisidele.  

“E-poodide tihedas konkurentsis eelistavad tellijad tarbjakeskset lähenemist: personaalseid pakkumisi, ning et tellitav kaup kiiresti kohale jõuaks,” tõi Kaup24 juhatuse liige esile Eesti e-poodide eeliseid suurte rahvusvaheliste e-kaupluste ees. “Samas ei ole vähemolulisem ka lai ja kvaliteetne tootevalik, mida Eesti e-poed saavad pakkuda eelkõige tänu suuremasse e-kaubanduse ketti kuulumisele,” rõhutas Kivi.

Kaup24.ee on Eesti e-kaubamaja, mis kuulub Pigu gruppi koos Pigu.lt (Leedu) ja 220.lv-ga (Läti). Ettevõtte on üks Baltikumi e-kaubanduse liidritest, kelle Eestis pakutavate toodete valikus on enam kui 106 000 erinevat toodet.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara