Tarbijahinna­indeks langes neljandat kuud järjest

Tarbijahinnaindeks neljandat kuud languses
Tarbijahinnaindeks neljandat kuud languses

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2015. aasta septembris võrreldes augustiga -0,6% ja võrreldes eelmise aasta septembriga -0,7%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2014. aasta septembriga võrreldes 1,2% odavamad ja teenused 0,2% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta septembriga võrreldes langenud 3,2% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,1%.

Augustiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit septembris enim mootorikütus, mille hind langes kuuga 4,9%. Suurem mõju indeksile oli veel kõrgharidusreformiga kaasnenud tasuta kõrghariduse rakendumisel kõigile esimese, teise ja kolmanda aasta tudengitele, kes olid asunud kõrgkoolis täiskoormusega õppima eestikeelsetel õppekavadel, ning ka rõivaste ja jalatsite suviste soodusmüükide lõppemisel.

Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, september 2015
Kaubagrupp September 2014   - september 2015, % August 2015   -september 2015, %
KOKKU -0,7 -0,6
Toit ja mittealkohoolsed joogid -0,5 -0,8
Alkohoolsed joogid ja tubakas 5,7 0,3
Riietus ja jalatsid 2,4 4,9
Eluase -2,1 0
Majapidamine 1,2 0,2
Tervishoid 3,1 0,2
Transport -9 -3,4
Side 3,3 1
Vaba aeg 2,2 0,5
Haridus ja lasteasutused -14,7 -17,8
Söömine väljaspool kodu, majutus 1 -1,8
Mitmesugused kaubad ja teenused 2,8 0,7

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara