14. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maido: peldiku uks on see koht, kus inimesed loevad kõik reklaamid läbi

Foto: Julia-Maria Linna
BCS Itera äri- ja turundusjuht Marek Maido ütles Kaubanduse Aastakongressil, et on üks koht, kus inimesed loevad kõik reklaamid läbi ja see koht on peldiku uks. USAs näiteks läheb see reklaamipind ka järjest kallimaks.

Maido pani kaupmeestele veel südamele, et täna juba kliendid kontrollivad brände ja protsessi ja et google armastab sind ainult sel juhul, kui keegi armastab sind esimesena. 

"Mulle meeldib väga väljend kolmas riiul ehk hetked. Näiteks inimene veedab aega rannas ja tal tekib äkki emotsioon, et ma tahaksin midagi osta. Hetk on see, mida kaupmees peab püüdma, need hetked on see, kus tarbija teeb otsuse," ütles Maido. E-kaubaduse mõte on olla kohal siis, kui tarbija astub nö kolmanda riiuli juurde. 

Maido toonitas, et täna on tarbija oluliselt targem, kui ettevõtte müügimehed. Tarbija teab hindasid teistes kauplustes jne. 

E-kaubanduse puhul ei ole tähtis see e-kaubandus. Tähtis on olla kohal ja pakkuda emotsiooni. Inimesed teevad 99% ostudest emotsiooni põhjal. Kui neil jääb liiga pikk aeg otsustada, siis nad kas lükkavad selle maha või ostavad ära. Oluline on tunne, et sain nii hea asja nii hea hinnaga. 

Maido tutvustas oma ettekandes ka TNS Emori Balti riikides tehtud uuringut, mis näitas, et 2013 ja 2014 aasta võrdluses on kõige enam kasvanud siinses regioonis nende inimeste arv, kes kasutavad netis surfamiseks nutitelefoni

Autor: Annika Kald, teemaveebide juht

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757