Ossinovski saadab alkoholi täieliku põlu alla

alkoholireklaam
alkoholireklaam

Televisioonis tohib alkoholi reklaamida vaid ühevärvilise seisva pildina, millel pole helikujundust, sätestab täna kooskõlastusringile saadetud eelnõu.

Kuna Eesti riik on seadnud eesmärgiks viia alkoholitarbimine alla kaheksale liitrile elaniku kohta aastas, alustas riik võitlust alkoholireklaamiga. Täna tarbitakse Eestis ligi kümme liitrit absoluutset alkoholi inimese kohta aastas, vahendas sotsiaalministeerium.

Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata alkoholireklaami ja ka alkoholi kättesaadavust ning saatis vastava seaduseelnõu kooskõlastusringile.

"Statistika ja uuringute põhjal on teada, et alkoholi tarbimist vähendavad alkoholi kallinemine ja reklaami ning kättesaadavuse piiramine. Erinevaid abinõusid on kasutatud, sealhulgas tõstetud alkoholiaktsiisid, kuid 2009. aastast kuni tänaseni ei ole alkoholi tarbimine Eestis sisuliselt langenud. Seega senised abinõud ei ole olnud piisavad. Seetõttu oleme otsustanud oluliselt karmistada piiranguid nii alkoholireklaamile kui ka alkohoolsete jookide kättesaadavusele," selgitas minister Jevgeni Ossinovski.

Vastavalt eelnõule ei tohi alkoholireklaam edaspidi enam sisaldada heli- ja visuaalseid kujunduselemente. Teisisõnu tähendab piirang, et televisioonis ja internetis võib näidata üksnes ühevärvilist liikumatut pilti ning raadios, teles ja internetis võib reklaamis ette lugeda vaid tooteinfo ja tervisehoiatuse.

Muusikalise kujunduse kasutamine lubatud ei ole. Reklaam võib sisaldada üksnes alkohoolse joogi nime, liiki, tootja nime, kaubamärki, päritolumaad, geograafilist piirkonda, etanoolisisaldust mahuprotsentides, müügipakendi kujutist ning kirjeldada selliseid toote omadusi nagu värvus, aroom ja maitse.

Keelatakse ka alkoholi välireklaam.

Eelnõu kohaselt tuleb alkohoolsed joogid paigutada müügikohtades teistest kaupadest eraldi. 1. jaanuarist 2018 on aga kauplustes alkoholi müümiseks nõutav läbipaistmatute vaheseintega eraldatud ala. Väikestes kauplustes piisab sellest, kui alkohoolseid jooke müüakse letist. 

Ministri ettepaneku kohaselt keelatakse 1. jaanuarist 2017 alkoholi müük tanklates.

Toitlustusasutustes keelatakse happy hour ehk võimalus pakkuda mingil ajal alkoholi kaks ühe hinnaga või tavapärasest soodsamalt.

Samuti karmistatakse müüjatele kehtestatud nõuet tuvastada alkohoolsete jookide ostja vanus. Seadusemuudatusega võimaldatakse teha kontrolloste, et selgitada, kuidas täidetakse nõuet, et alkoholi ei müüda alaealisele. Samuti muutuvad võimalikuks kontrolltehingud salaalkoholi müügi tuvastamiseks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara