Kategooria­juhtimises tuleb teha revolutsiooni

kategooriajuhtimine
Koolitaja Mark Taylor toob Suurbritannia jaeketti Tescot heaks näiteks, kes...

Kategooriajuhtimise konsultant Mark Taylor räägib, et ettevõtted peavad tegema kategooriajuhtimises revolutsiooni ning ei saa jääda vana süsteemi juurde, kus oli tähtis toote hind ja nende kasutamine.

Loe lühiintervjuud kategooriajuhtimise konsultandi Mark Tayloriga (Šveits), kes esineb 11. november Tallink Spa&Conference Hotel’is.

Miks peab kategooriajuhtimisele rohkem tähelepanu pöörama?

Kategooriajuhtimine on üles ehitatud maailma jaoks, mida täna enam ei eksisteeri. Sellega alustati tegelemist 20-25 aastat tagasi, kui maailm oli teistsugune. Seal ei olnud e-kaubandust ning mitte midagi seesugust nagu praegu on. Täna kasutatakse seda sama süsteemi ning seda on väga vähe muudetud.

Kategooriajuhtimise süsteem tuleb üle vaadata ning tuleb aru saada, kuidas seda enda jaoks muuta. Võtta kontroll ja teenida kasumit maailmas, kus toimub revolutsioon mitte evolutsioon.

Mis on peamised asjad, mida iga jaekaupmees peab teadma kategooriajuhtimisest, et teenida kasumit?

Ma arvan, et kõige suurem küsimus, millele iga kaupmees peab oskama vastata on see, kuidas mõõdetakse kategooria toimimist. Kui üks jaekaupmees muudab enda kategooriaid ning see on näidanud märkimisväärseid tulemusi, siis teine kaupmees kopeerib seda ja teeb sama.

See on sellepärast, et KPI’d on paljuski sarnased ning mõõdetakse sarnaste põhimõtete alusel ja saadakse sama tulemus. Seetõttu on antud valdkonnas ka väga vähe eristumisi ning see põhjustab palju probleeme nii tootjatele kui ka jaemüüjatele endale.

Tooge mõni näide, kellel olete aidanud kategooriajuhtimisega rohkem raha teenida?

Siin peab selgituseks ühe asja välja tooma, kuna mõned ettevõtted võtavad kategooriajuhtimist kui reeglistikku. Me tegelesime Suurbritannia Tescoga ning vaatasime, kuidas nad juhivad kategooriaid. See kuidas nad väärtustavad enda äripartnereid ja nende brände on täiesti teine maailma. See, kui palju on hetkel nende põhimõtted muutunud, on neid väga palju aidanud, kuid toonud juurde ka vaenlasi.

Meistriklassis tahangi seda rääkida, et kas see uus vaade kategooriajuhtimisele on õige antud sektoris, kas see muudab ettevõtete strateegia eriliseks või seda kopeeritakse taas. Tootjatele on selle juures oluliseks küsimuseks see, et kas neil kaovad ära nende võtmebrändid, mis on olnud aastaid olnud populaarsed ning kuidas mõjutavad neid ostjate käitumismudelite muutused.

Tesco mudel on uus, mida paljud on mõelnud juba mitu aastat teha. Kui ettevõte väärtustab brändi ning ostjaid ning kuidas mõõdetakse brändi ja kategooriaid, siis see on alustanud revolutsiooni, mis plahvatab paari aasta jooksul. See kuidas mõjutatakse kliente ostma, mitte just rahaliselt vaid just emotsionaalses ja kogemuste saamise mõttes.

Mis on peamised KPI, mida kategooriajuht peab analüüsima?

See on trikiga küsimus. Enne KPIde analüüsimist tuleb vaadata ja aru saada, mis on ettevõtte eesmärgid ning mida soovitakse saavutada.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Rahva Raamat otsib HULGIMÜÜGI TURUNDUSJUHTI

Rahva Raamat AS

02. märts 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara