Kas sinu veebikaupluse sisukirjeldused on tasemel?

Sisuturundus
Sisuturundusagentuuri PRB tegevjuht analüüsis erinevaid Eesti e-kaupluste sisu. ...

Sisuturundusagentuuri PRB tegevjuht Raimond Kaljulaidi rääkis Eesti E-kaubanduse Liidu turundusseminaril, et Eesti veebikaupluste toodete sisukirjelduste tase on ebaühtlane ning rahvusvaheliste e-poodidega võrreldes pigem keskmine.

„Kuid hea uudis on see, et kõik on lihtsalt parandatav,“ ütles Kaljulaid. Tema peab oskust internetis turundada natuke olulisemaks küsimuseks, kui lihtsalt nende poodide äriedu. „Kui laiem eesmärk on olla edukas e-riik, siis paraku ainult avalike e-teenuste arendamisest ei piisa,“ rääkis Kaljulaid. Lisades, et vaja on olla edukas ka rahvusvahelises e-äris ning selleks on aga vaja veebiäride turundusvõimekust oluliselt tõsta. „Muud võimalust ei ole.“

Kaljulaidi sõnul on kõige kehvemas seisus need, kellel puuduvad elementaarsed asjad – selged ja ladusad tootekirjeldused, hästi tehtud tootefotod. „See on nö hügieenitase, mis tuleb kindlasti korda teha. Umbes samamoodi nagu füüsilises poes peab ikka olema riiul, kus kaubad on selges ja sirges reas,“ selgitas ta.

Kui see on tehtud väga hästi, siis peab hakkama Kaljulaidi sõnul mõtlema ostjale kasuliku sisu loomisele, mis aitaks ostuotsuse langetamisele kaasa. Näiteks toodete võrdlused, testid, kasutamisõpetused. „See on väga tähtis, sest erinevalt tavapoest, kus on müüjad, kes vahel oskavad nõu anda, vahel mitte, siis veebipoes on klient alati üksi.“

Hea tootekirjeldus vastab ladusas eesti keeles potentsiaalse ostja peamistele küsimustele. „Palju see toode maksab, mida ta teeb, millised on tema peamised omadused ja mida see mulle annab, kuidas erinev teistest sama kategooria toodetes, miks peaksin just selle toote valima. Jalgratast ei ole vaja leiutada;“ sõnas Kaljulaid.

Kaljulaidi sõnul tasub panustada sisule, sest see on osa turundusest ning see on investeering, mis peab andma käegakatsutavaid ja rahas mõõdetavaid tulemusi.

  1. Hea sisu toob veebipoele külastajaid juurde – näiteks läbi parema nähtavuse otsingus
  2. Parandab lehe efektiivsust, suurem osa lehel tulevatest inimestest ostab, sest sisu toetab neid ostuprotsessis
  3. Suurendab ostukorvi mahtu, sest mida teadlikum on inimene toodetest ja kategooriast, seda rohkem ta hindab ja ostab väärtust, mitte ainult hinda. Seda rohkem ostab seotud kaupu jne.
  4. Suurendab kordusostude arvu. Inimene tuleb tagasi, sest on meeles, et see oli asjalik ja meeldiv ostukeskkond.

„Veebipoe pidajad, kes on targalt investeerinud sisuloomesse, näevad seda päris kindlasti oma poe majandustulemustes,“ ütles Kaljulaid.

Vaata ka Raimond Kaljulaidi E-kaubanduse Liidu turundusseminari „Kuhu küll kõik kliendid jäid?“ jaoks tehtud Eesti veebipoodide sisuturunduse ülevaate koos kommentaaridega.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara