29. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas sinu veebikaupluse sisukirjeldused on tasemel?

Sisuturundusagentuuri PRB tegevjuht analüüsis erinevaid Eesti e-kaupluste sisu. Kalipso.ee sai kiita ;)
Sisuturundusagentuuri PRB tegevjuht Raimond Kaljulaidi rääkis Eesti E-kaubanduse Liidu turundusseminaril, et Eesti veebikaupluste toodete sisukirjelduste tase on ebaühtlane ning rahvusvaheliste e-poodidega võrreldes pigem keskmine.

„Kuid hea uudis on see, et kõik on lihtsalt parandatav,“ ütles Kaljulaid. Tema peab oskust internetis turundada natuke olulisemaks küsimuseks, kui lihtsalt nende poodide äriedu. „Kui laiem eesmärk on olla edukas e-riik, siis paraku ainult avalike e-teenuste arendamisest ei piisa,“ rääkis Kaljulaid. Lisades, et vaja on olla edukas ka rahvusvahelises e-äris ning selleks on aga vaja veebiäride turundusvõimekust oluliselt tõsta. „Muud võimalust ei ole.“

Kaljulaidi sõnul on kõige kehvemas seisus need, kellel puuduvad elementaarsed asjad – selged ja ladusad tootekirjeldused, hästi tehtud tootefotod. „See on nö hügieenitase, mis tuleb kindlasti korda teha. Umbes samamoodi nagu füüsilises poes peab ikka olema riiul, kus kaubad on selges ja sirges reas,“ selgitas ta.

Kui see on tehtud väga hästi, siis peab hakkama Kaljulaidi sõnul mõtlema ostjale kasuliku sisu loomisele, mis aitaks ostuotsuse langetamisele kaasa. Näiteks toodete võrdlused, testid, kasutamisõpetused. „See on väga tähtis, sest erinevalt tavapoest, kus on müüjad, kes vahel oskavad nõu anda, vahel mitte, siis veebipoes on klient alati üksi.“

Hea tootekirjeldus vastab ladusas eesti keeles potentsiaalse ostja peamistele küsimustele. „Palju see toode maksab, mida ta teeb, millised on tema peamised omadused ja mida see mulle annab, kuidas erinev teistest sama kategooria toodetes, miks peaksin just selle toote valima. Jalgratast ei ole vaja leiutada;“ sõnas Kaljulaid.

Kaljulaidi sõnul tasub panustada sisule, sest see on osa turundusest ning see on investeering, mis peab andma käegakatsutavaid ja rahas mõõdetavaid tulemusi.

Hea sisu toob veebipoele külastajaid juurde – näiteks läbi parema nähtavuse otsingusParandab lehe efektiivsust, suurem osa lehel tulevatest inimestest ostab, sest sisu toetab neid ostuprotsessisSuurendab ostukorvi mahtu, sest mida teadlikum on inimene toodetest ja kategooriast, seda rohkem ta hindab ja ostab väärtust, mitte ainult hinda. Seda rohkem ostab seotud kaupu jne.Suurendab kordusostude arvu. Inimene tuleb tagasi, sest on meeles, et see oli asjalik ja meeldiv ostukeskkond.

„Veebipoe pidajad, kes on targalt investeerinud sisuloomesse, näevad seda päris kindlasti oma poe majandustulemustes,“ ütles Kaljulaid.

Vaata ka Raimond Kaljulaidi E-kaubanduse Liidu turundusseminari „Kuhu küll kõik kliendid jäid?“ jaoks tehtud Eesti veebipoodide sisuturunduse ülevaate koos kommentaaridega.

Avalehel on rubriik “Viimased sündmused”, kus all paistavad olevat viimati lisatud tooted. Ei ole veendunud, et Prisma ostjate jaoks on uue juuksevärvi või halogeenlambi lisandumine kaubavalikusse sündmus.
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757