Luksuskaupade turg 11 aasta halvimas seisus

Luksuskaupade turg
Luksuskaupade turg kehvas seisus

Luksusesemete nagu disainerkleidid ja kingad, müük kasvab 2015. aastal Bain & Co hinnangul kõigest 1%, 253 miljardile eurole, vahendab Bloomberg.

Luksusbrändid nagu Louis Vuitton ja Burberry seisavad raskustega silmitsi ka Hiinas, kuna riigi aeglustuv majandus süvendab veelgi valitsuse korruptsioonivastase võitluse mõjusid, kahandades nõudlust käekottide ja kasukate järele.

USA majanduskasv on aga nõrgenenud tänu börsi volatiilsusele ning tugevale dollarile, mis mõjutab negatiivselt kohalike ja turistide oste.

Luksuskaupade müük on Hiinas juba teist järjestikkust aastat languses; USA turule kasvu aga ei ennustata.

Parima stsenaariumi korral teeb turg 2% tõusu, kuid seda vaid sellisel juhul, kui pühadeaegne müük osutub edukaks.

Samas prognoosib Bain, et tänu nõrgale eurole võib luksuskaupade müük sellel aastal kasvada 26 miljardi euro võrra.

Uuringu autorite sõnul võib kolmandiku globaalsetest luksuskaupade ostudest kirjutada hiinlaste arvele; 2014. aastal oli see suurusjärgus 28%. Samas torkab silma aga venelastest ostjate hulga langus.

Bain’i ekspertide sõnul on 2015. aasta müüdavaim luksuskaup ehted, mille müük kasvab 6%, kuna ehteid nähakse majandusliku ebakindluse olukorras turvalise investeeringuna; kontrastina kukub aga seoses Aasia nõrkusega kellade müük.

Prognooside kohaselt peaks luksuskaupade müük 2016. aasta teises kvartalis taas tõusma hakkama.

Osale arutelus

  • Kadi Neemre

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara