16. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ETK Grupp muudab nime

ETK võtab kasutusele rahvusvahelise ühistukaubanduse nime Coop
Foto: Coop Eesti
Eesti vanim ja suurim jaekaubandusorganisatsioon ETK Grupp muudab oma nime, võttes kasutusele ühistukaubanduse rahvusvahelise kaubamärgi Coop.

Uut kaubamärki hakkavad kandma nii keskühistu - Coop Eesti Keskühistu - kui ka selle tütarettevõtted Coop Finants AS, Coop Jaekaubanduse AS ning  enamik piirkondlikke tarbijateühistuid. Tarbijateühistud säilitavad  oma senise ärinime, aga hakkavad kasutama oma piirkondlikku kaubamärki (näiteks Antsla Tarbijate Ühistu märki Coop Antsla). Ühistud lähevad uuele kaubamärgile üle järk-järgult.

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on tegemist pikalt  ettevalmistatud jõulise sammuga tulevikku.

„Uue nime ja logo kasutusele võtmine võimaldab muuta grupi tegevuse ka sisemiselt ühtsemaks ja samas saame ühistegevuse eeliseid veelgi selgemini rahvale tutvustada. Koos organisatsiooni avaliku kuvandi uuendamisega panustame järjest jõulisemalt ka meie kauplusekontseptsioonide arendamisse, et tagada veelgi suurem klientide rahulolu,“ ütles Vihand.

Vihandi hinnangul ulatub nime muutmisest saavutatav majanduslik efekt igal aastal ligi paari miljoni euroni, millest võidavad ühistu kodumaised klientomanikud ja tarbijad. „Oleme nüüd rahvusvahelises suhtluses ja äris arusaadavamad. Liikmelisus Euro Coop´is, mille osaliste iga-aastane koondkäive ületab Eesti riigieelarvet ligi 10 korda, teeb Coop Eesti tugevamaks läbirääkimistel rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega ja võimaldab järjest enam teostada otsehankeid,“ ütles Vihand. „See omakorda võimaldab meil tulevikus pakkuda oma klientidele senisest paremat kaubavalikut ja soodsamaid hindu.“

Vihand kinnitas, et Coop Eesti ühistud ja äriühingud jäävad endiselt kõikse eestimaisemaks jaekaubandusettevõteteks ja omandistruktuuris mingeid muutusi ei toimu. „Ühiskaubanduse omanikuks jääb jätkuvalt Eesti rahvas – meie klientomanikud. Sellega eristume selgelt kõigist teistest Eesti turul tegutsevatest jaekettidest. Samuti jääb kodumaiste kaupade eelistamine ning ühistegevuse põhimõtetest lähtuv majandustegevus meie strateegias endiselt kõige olulisemale kohale,“ ütles Vihand.

Coop Eesti koondab endas keskühistut ning 19 piirkondlikku tarbijate ühistut, millel on omakorda kokku ligi 83 000 klientomanikku ehk ühistu liiget. Coop Eestile kuulub 355 kauplust, millest valdava enamiku moodustavad ketikauplused: AjaO, Konsum, Maksimarket, E-Ehituskeskus, Tööriistamarket.

Coop Eesti 2015. esimese 9 kuu müügikäive oli  364,4 miljonit eurot ning turuosa 20,7%.  2014. aastal samal ajal oli grupi turuosa 20,3% ning käive 346,1 miljonit eurot. Tänavune Coop Eesti käibekasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 18,3 miljonit eurot ehk 5,3%.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757