18. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

4 valdkonda, kuidas muuta veebist ostlemine kliendi jaoks lihtsamaks

Foto: Freepik
Shopify toob välja neli valdkonda, millele jaemüüjad tähelepanu peaksid pöörama, et ostlemine kliendi jaoks võimalikult lihtsaks muuta.

Eelmise aasta müüginäitajate põhjal on pühad parim aeg online ja e-kaubanduse ostukogemuse kiirendamiseks. Rahvusliku Jaemüügi Föderatsiooni andmetel on poevabad pühadeostud (online ja ekaubandus) 2014. aastal kasvanud 6,8 protsenti 101,9 miljardi dollarini.

Siin on neli valdkonda, millele jaemüüjad peaksid tähelepanu pöörama, et internetist ostmise kogemus sujuvaks muuta:

Pühadeostud käigu pealt

Mobiilsete ostude võimaldamine on alustuseks hea samm, ent pühadeperioodil konkurentsis püsimiseks peavad jaemüüjad mõtlema kaugemale. Mobiilkaubanduse levikuga peavad kaupmehed mõtlema “ennekõike mobiilile” – terve ostuprotsessi mobiilipõhine planeerimine ja kujundamine peaks olema prioriteet.

Edukad online jaemüüjad teevad mobiilipõhise ostukogemuse kliendile võimalikult mugavaks, võimaldades kliendil ostu sooritada ilma kasutajatunnuse, salasõna või muude detailide sisestamiseta, mis muudavad ostmisprotsessi keerulisemaks. Hea näide on veelgi suurema globaalse haardega PayPali OneTouch, mis võimaldab tõsta konversioonimäärasid ostjate seas üle kogu maailma.

Paku tarbijatele südamerahu

Pühadeperioodil internetist oste tehes eeldavad poodlejad, et nende isiklik info on salastatud. Turvalisus on oluline element edukaks online jaemüügiks. On oluline võimaldada kindlasti erinevaid usaldusväärseid maksetöötlusvalikuid, mis annavad tarbijatele sisseoste tehes südamerahu; ning veenduda, et kliendid teavad, et neid kaitseb oma klassi parim tehingu ja pettuse ennetamise järelvalve.

Näiteks klientidele ostude hüvitamine täies ulatuses koos koos esmase tarnekuluga juhul, kui tellimustega läheb midagi valesti. Turvalisus ja kaitse annavad klientidele ostu sooritamiseks vajaliku kindlustunde.

Lihtsusta sisseostude tegemist ostu eest tasumisel

Igaüks, kes müüb online keskkonnas, teab, et ostukorvist loobumine on levinud probleem, mis viib madalama konversioonimäärani. Mõned potentsiaalsed ostlejad otsustavad mitte osta, kuna nende rahaline seisund ei võimalda ostu eest koheselt tasuda ning mõned loobuvad ostust maksmise käigus, kuna ostu sooritamiseks nõutud andmete sisestamise protsess on liiga pikk ja keeruline. 

Siia lisanduvad ka lisakulud, nagu kohaletoimetamise või maksukulud, mida tarbija näeb alles ostu eest tasudes. Spetsiaalse ostukorvi tarkvaraga saavad tarbijad tooteid valida, tehes mitu selektsiooni ja näha juba eelnevalt kohaletoimetamise tasu, makse või teisi kulutusi. Kindlasti on seda vaja, kui on soov müüa korraga üle ühe toote.

Maksmisel on konversioonimääradele puhul esmatähtis mugavus. Näiteks kui olemasolevad maksevõimalused hoiavad kliente tagasi, mõtle krediidi pakkumisele: väikesed ettevõtted, kes on paigutanud veebilehtedele ribareklaamid, on tunnistanud kuni 18-protsendilist müügikasvu. Kaupmehed võiksid samuti mõelda klientide krediitkaardi andmete ja muu makseinfo (kohaletoimetamise ja arve esitamise aadressi) ärajätmisele.

Paku sisseostude tegemisel paindlikkust “BORIS” või “BOPIS” teenustega

Paljud tarbijad tunnevad pühadeperioodi ostuhooajal ajanappust, mis võib kingituste ostmise stressirohkeks muuta. Võimalused “Osta internetist, tagasta poodi” (BORIS) ja “Osta internetist, saa  kätte poest” (BOPIS) tagavad klientidele nii sisseostude tegemisel ja toodete tagastamisel paindlikkuse kui ka võimaldavad erisoovidega arvestada. Ligikaudu 88 protsenti 100 edukamast jaemüüjast USAs on alustanud BORIS ja BOPIS teenuste kasutamist, mis tähendab, et tarbijad ootavad neid valikuid järjest enam ka väiksematelt jaemüüjatelt.

Kui BORIS ja BOPIS võivad tõstatada uusi probleeme tarneahela juhtimises (kuna tellimusi saab täita erinevatest ladudest), on andmebaasisüsteemide paindlikkus oluline edu saavutamiseks.

Tervita uut aastat suuremate soodustustega

Kui mobiilsus, turvalisus, tehingu sooritamine ja ostu tegemise paindlikkus peaksid jaemüüjate fookuses olema aastaringselt, siis klientide ja soodustuste eest võitlemine omandab erilise tähtsuse just pühade ajal. See eeldab müügistrateegiate ümberhindamist ja kõikvõimalike külgede arendamist. Need sammud, mida ettevõtjad pühadehooajaks valmistudes teevad, aitavad neil kasvada kogu järgneva aasta vältel. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757