Autor: Kaubandus.ee • 18. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubanduse kasvav populaarsus toetab kaupluste varasemat sulgemist

Foto: Raul Mee
E-kaubanduse tõusev trend toetab kaupluste varasemat sulgemist - ajal, mil inimeste tööpäev on lõppenud ja keskuste lahtiolekuajad sulgemise lähedal, on e-poodide külastatavus kõige suurem, olles mugavam ja perekesksem võimalus oma vajalike ostude sooritamiseks.

„Kaup24 ja Pigu Baltikumi gruppi kuuluvate e-poodide andmetel külastavad ostlejad e-poodi eriti aktiivselt just õhtul, pärast tööpäeva lõppu, alates kella kuuest-seitsmest. Trendijoon näitab selgelt, et aina suurem hulk inimesi eelistab kaubanduskeskuste asemel oma ostud sooritada interneti vahendusel, mistõttu on muutuvas ostu-keskkonnas asjakohane kaaluda poodide varasemat sulgemist,“ põhjendas oma poolehoidu muutustele Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi.

Kivi sõnul on Eesti tarbijad üha enam kolinud üle e-poodidesse – tänaseks on Statistikaameti andmetel kaupu või teenuseid ostnud ja tellinud 59% 16-47-aastastest, mida on omakorda 10 protsenti rohkem kui eelmisel aastal. „Paljudes e-poodides on ajavahemikul 19st 22ni kõige aktiivsem külastatavusaeg. Ostlejaid on ligikaudu kolmandiku võrra rohkem ja ostude arv on vähemalt 25% võrra suurem kui päevasel ajal. Peale selle veedavad inimesed õhtul ajaliselt e-poes rohkem aega kui päeval, mis näitab, et inimestel on siis rohkem aega vajalikke kaupu otsida ja oma ostuotsust langetada,“ kirjeldab Kivi Kaup24 põhjal e-kaupluse populaarsust. 

Kaubanduskeskuste varasema sulgemise seisukohast ei pea Kivi silmas toidupoode, vaid tarbekaupasid müüvaid suuri keskuseid. Samas on ka kaubanduskeskuste pikematel lahtiolekuaegadel tema sõnul siiski omad plussid. „Kindlasti paljudel meist pole võimalik päevasel ajal või nädalavahetustel kaubanduskeskusi külastada, kuid kiirete ostude puhul on füüsilised ostukeskused kindlasti eelisolukorras – saab näha, proovida ja ka kohe kauba kätte,” selgitas ta.

„Aastal 2014 läbiviidud Emori uuringu andmetel on inimesed küll kaubanduskeskuste kaubavaliku ja teenindusega enamjaolt rahul, aga tarbijatele ei meeldi üldjuhul ostuprotsess ehk mööda poode käimine ja ostude tegemine – see ei paku tarbijatele rõõmu ning see näitaja on aastatega ainult langenud. Selle asemel, et pärast tööpäeva minna veel poodidesse, saab inimene minna rahulikult koju ja sooritada ostud koduste tegevuste vahepealsel ajal internetist – see kaotab aja jooksul vajaduse keskustel olla pikemalt avatud kui näiteks kella kuueni või seitsmeni õhtul,“ sõnas Kivi.

Kivi sõnul ei saa me kaubanduskeskuste varasema sulgemise puhul rääkida ainult klientidest, vaid tuleb mõelda ka nendele inimestele, kes igapäevaselt poodides töötavad. „Ühest küljest, kui me sulgeksime keskused varem, saaksid ka töötajad olla perega rohkem koos, oleksid puhanumad ja tervemad ning väheneks ületöötamine, pikad järjestikused tööpäevad ning sellega kaasnev tööstress; teisest küljest aga väheneb ka töötajate töömaht ja teenitav tasu – seega on kaubanduskeskuste lahtiolekuaegade lühendamine kui n-ö nokk kinni-saba lahti olukord, kus on nii võitjaid kui ka kaotajaid.”

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757