Uuring: eestlased tarbivad keskmiselt 164 kilekotti aastas

kilekott
Eestlased tarbivad keskmiselt 164 kilekotti aastas

Äsja valminud uuringust selgub, et eestlane tarbib keskmiselt 164 kilekotti aastas, kusjuures eriti õhukesi nn puuviljakotte tarbitakse kordi rohkem kui kassast ostetavaid õhukesi plastkandekotte.

Uuringu käigus viidi läbi küsitlused suurtes jaekettides (nt Rimi, Selver, Prisma, ETK kauplused, R-kioskid, Statoil jne) ning ka spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse majatarvetega, kodumasinatega, ehitusmaterjalidega, rõivastega, jalatsitega, farmaatsia- ja meditsiinikaupadega, parfümeeriakaupadega jne. Kokku saadeti küsitlus 500-le müügikohale, mille piirkonnas elab üle 800 000 elaniku, vastuseid laekus 369 ehk ligi 75%. Saadud tulemuste täpsustamiseks ja tarbijakäitumise jälgimiseks viidi läbi ka vaatlus.

Küsitlustest selgus, et vaatlusaluses piirkonnas kokku tarbitakse 133,2 miljonit kilekotti aastas, seal hulgas 114,9 miljonit eriti õhukest kilekotti ning 18,3 õhukest kilekotti. Spetsialiseeritud kaupluste plastkandekottide tarbimine moodustab 0,4% üldisest tarbimisest.

Eriti õhukesi plastkandekotte vaatlusaluses piirkonnas müüakse 3,1 miljonit tükki aastas ehk tasuta antakse ära 111,8 miljonit tükki s.o 97%. Puu- ja juurvilja pakendamiseks kasutatakse 64,8 miljonit tükki s.o 56%. Toiduhügieeni eesmärgil kasutatakse 42,8 miljonit tükki s.o 37%.

Aprilli lõpus heakskiidu saanud Euroopa Parlamendi uue direktiivi kohaselt tuleb Euroopa Liidu liikmesriikidel vähendada kilekottide kasutamist. Sisuliselt saavad liikmesriigid kasutada ühte või mõlemad võimalust: saavutada ükskõik milliste meetmetega vastavad sihttasemed (90 kilekotti elaniku kohta aastas 2019. aastaks ja 40 kilekotti elaniku kohta aastas 2025. aastaks) või keelata 2019. aasta 1. jaanuarist õhukeste kilekottide tasuta jagamine poodides.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara