Mis toimub Eesti kaubanduses?

Kaubandus
Kaubandus

Kanada jäähokimängija Wayne Gretzky on kunagi öelnud, et ta edu ei seisnud selles, et ta oli jääl kõige kiirem uisutaja, vaid selles, et ta oskas õigel ajal olla õiges kohas. Kuid mis toimub Eesti jaekaubanduses?

Urmas Pastarus rääkis idufirma Targetta kaubandusseminaril erinevatest majandusnäitajatest, mis selgelt viitavad, et Eesti jaekaubandust täna iseloomustavad samad trendid, kui 1998 ja 2008 aastal. Käive kasvab, kasumlikkus kahaneb. Kõik me oma lähiaastaist teame, mis järgneval aastal toimus. Kriis, mis sundis kardinaalselt mõtlema ettevõtteid ümber oma tegevuspõhimõtteid.

Mis mõtted tekkisid, kui kuulasin Urmas Pastaruse ettekannet:

  • käive kasvab - kuid siin on üks muret tekitav trend alanud - oktoobris võrreldes varasemate kuudega käibe kasv aeglustus, võrrelduna eelmise aasta sama kuuga;
  • kaupmeeste suust on kuulda, et surve hindadele langetamisele  ja palga tõstmisele kasvab - seega selged viited, et sama kasumlikkusega on keeruline jätkata;
  • jaekaupmehed on tormamas käima löödud litri järgi, on sõlminud erinevate arendajatega uute kaubanduspindade rentimiseks eellepinguid. DreamCentre andmetel kasvab 2018 aastateks kaubanduspindade kogumaht 479 000 ruutmeetrilt 748 000 ruutmeetrini ehk 50%;
  • nii nagu mobiiltelefon muutis meie helistamise ja pildistamise harjumusi, muudavad online kauplused järjekindlalt meie arusaama, kuidas meil on võimalik kaupu soetada lihtsamini, kiiremini ja odavamalt;
  • inimesed on avastanud, et peale ostmise on maailmas ka palju muud huvitavat teha, millele aega  ja raha kulutada. Uuringud näitavad, et inimesed käivad aina harvemini poes, veedavad seal üha vähem aega;
  • Ameerika autotööstus on paanikas, sest inimesed vanusevahemikus  20 - 40, aastat ei näita ülesse soovi soetada uut autot - see number on kasvanud 20 - 45 %-le. Põhjuseks on nn ühikasutusplatvormide kasv.

Kui nii edasi läheb, kes siis kaubanduskeskustes hakkab käima? Tahtmatult tekib küsimus, kes on täna jääl kiireim ja kes saab esimesena aru, et litter liigub vales suunas. Maailma edukaim Rally meeskond Citroen teatas, et jätab 2016 hooaja vahele, kuna 2017 aastal WRC sõidetakse uute autodega ja uute reeglite alusel. Otsuse taga on fokuseerimine pikemale perspektiivile ja olla 2017 aastal kõikidest teistest paremini ettevalmistunud. Fokuseerides sellesse eesmärki nii aja kui raha.

Urmase diagnoos Eesti jaekaubanduse tervise kohta enne 2015. aasta jõule kõlas järgnevalt: “patsient on sellises eas, et peaks olema kommi söömisega ettevaatlik”

Osale arutelus

  • Andres Haavel

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara