Toidukaupade e-poed on populaarsed

Toidukaupade e-pood
Kaupluse riiulite vahel käivad komplekteerijad, kes valivad kaupa vastavalt...

Maxima, Selveri ja Prisma e-kauplustele on tekkinud parasjagu püsikliente, kes kasutavad seda teenust pidevalt, kuna tunnevad, et see aitab neil säästa aega. Loe, milline on nende veebipoodide tööprotsessid.

Inimene, kes varub toidukaupu iga päev, veedab poes umbes 30 minutit ja sageli vähemalt teise sama palju tulles ja minnes, ehk nädalas umbes 7 tundi. See on peaaegu terve tööpäev. Isegi, kui planeerida hästi nädalamenüü, siis suuremaks poodlemiseks peab arvestama vähemalt tunni, sageli kaks. Nii et alla 2,5 tunniga nädalas toidupoes veetes saavad hakkama vähesed, õhtune tipptund, kampaaniad ja suures toidupoes vajaliku leidmine röövivad pigem veelgi rohkem aega. E-toidupoes saab nädala varu koju tellida 20 minutiga. Kuller toob kotid tuppa ja kui tellimus on üle 40 euro, mida ka ühe inimese nädala toidukorv on, siis on see kõik veel tasuta, kirjutatakse Logistika kuukirjas.

E-Maxima klient esitab tellimuse veebilehel, kust see jõuab komplekteerimiskeskusesse. Komplekteerijad võtavad tellimuse töösse ja komplekteeritud tellimus jõuab kliendini.

E-Maxima projektijuht Mihhail Solovjov selgitas, et neil hakatakse kaupu komplekteerima 1–2 tundi enne kulleri saabumist. Selleks on kasutuses eraldi ruumid, mis on seadistatud vastavalt nõuetele ja tööprotsessi vajadustele.

“Üks komplekteerija täidab korraga mitu tellimust, valides ja pakkides ühe kaubagruppi tooteid. Komplekteerijal on samad õigused, mis ka tavakliendil poes – ta valib tooteid ja vajadusel küsib värskeid liha-, kala-, kulinaaria- ning kondiitritooted letiteenindaja käest. Tellimuse kohale toimetamiseks kulub kuni paar tundi,” tutvustas Solovjov protsessi.

Tööprotsess, mis algab tellija soovide täpsustamisest – tellimuse vormistamise hetkel on võimalik märkida kogu info, mis tellijale on oluline, ja lõppeb kliendi tellimuse üleandmisega – igal tellijal on õigus tellimus üle vaadata ja jätta vastuvõtmata tooted, mis tema ootustele ei vasta, tagades, et ta saab vaid õige kauba.

E-Selveris jõuab kliendi saadetud tellimus töötajateni, kes komplekteerivad kauba Järve Selveri müügisaalis kättetoimetamiseks määratud päeval.

Selveri süsteem pakub kaalutoodetele erinevad tellimussammud – näiteks 152 grammi kanafileed ei ole võimalik tellida. Tooted on kaaluga või tükikaupa ja arvestatud on tavapärase tellitava kogusega või vastava toote pakendi kaalu/mahuga.

Selveri juhataja Kristi Lomp tutvustas tööprotsessi: töötajad kasutavad komplekteerimisprogrammi ja käsiskannerit, mis tagab tellimuse korrektse täitmise. Lisaks kontrollitakse tooted üle pakendamisel. Ühe kliendi tellimuse eest vastutab üks komplekteerija. Pakitud tooted hoiustatakse kulleri tulekuni nõutaval temperatuuril, kas tava- või sügavkülmikus. Samamoodi säilitatakse temperatuur ka transportimisel ja kaup jõuab kliendile just nii, nagu peab.

Tellimusi saab esitada kuni kaks nädalat ette või samaks päevaks, vastavalt valitud ajavahemikule kella 10–22 vahel. “Kindlasti soovitame klientidel teha tellimus pikemalt ette, kuna siis on vabu ajavahemikke rohkem valida,” soovitas Lomp.

Poolel teel täisteenuseni

Kui klient saadab ePrisma keskkonnas tellimuse kauba komplekteerimiseks, hakatakse müügisaalist kaupa kokku koguma, et see oleks soovitud ajaks e-poe kassas. Kojuvedu Prisma veel ei paku, kuid ei välista seda teenust tulevikust.

Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Silver Säga selgitas, et kauba kogumine näeb välja üsna sarnane sellele, kuidas tavaline klient poes kaupa ostukärusse kogub.

“Ainukesed erinevused on, et komplekteerime korraga mitme kliendi kaupa, ostunimekiri on tahvelarvutis spetsiaalses programmis ning kasutusel on mitu erinevat kotti ühe tellimuse jaoks,” rääkis Säga. Mitut kotti on tarvis selleks, et toatemperatuuril säiliv kaup oleks ühes, aga sügavkülmutatud kaup teises. Samuti on ePrisma klientide kauba komplekteerimiseks eraldi kärud, kus on kastid kauba jaoks, et erinevat temperatuuri nõudvad tooted ja erinevate klientide kaup segamini ei läheks.

Kui ostukorv on kokku kogutud, märgistatakse ostukotid ning nad jäävad e-poe kassas klienti ootama, iga kott vastava temperatuuriga kapis.

Kui peaks juhtuma, et klient on soovinud näiteks ainult väikseid apelsine, kuid müügil on juhtumisi vaid suured, helistab kauba komplekteerija kliendile ja küsib, millist lahendust ta olukorrale soovib. Samuti saab klient alati juba tellimust tehes valida, kas ta tahab mõne toote puudumisel selle asendamist või mitte.

“Ehkki ePrisma komplekteerimine toimub praegu ainult Sikupilli Prismas, on nõudlus sellise teenuse järgi üllatavalt suur ning meil on tekkinud arvestatav hulk püsikliente. See on andnud meile julgust laiendada juba järgmisel aastal ePrisma teenust ka järgmistesse kauplustesse. Praegu ei ole ePrisma teenusel toodete kojuvedu, kuid kindlasti ei välista me piisava nõudluse olemasolul tulevikus ka seda,” lubas Säga.

Keskmine poodleja tellib kord nädalas

E-Maxima ja e-Selveri püsikliendid kasutavad teenust korra nädalas ja ostusumma on suurem kui tavapoes.

Keskmine e-Maxima tellimus sisaldab vähemalt 25 erinevat kaupa ja ostusumma poolest on viis korda suurem kui ost tavapoes. Püsikliendid kasutavad e-Maxima teenust vähemalt kord nädalas.

“Olles alustanud tööd tänavu veebruaris, olime esimene e-supermarket. Saame kinnitada, et tellimuste arv on meeldivas kasvutrendis ning meil on olemas kõik eeldused, et see kasv jätkuks ka tuleval aastal,” kinnitas e-Maxima projektijuht Mihhail Solovjov.

E-poe menu kinnitas ka Selveri juhataja Kristi Lomp. “Meil on hea meel, et ehkki oleme alles mõned nädalad avatud, on e-Selver klientide seas sooja vastuvõtu leidnud. Väga täpselt me veel öelda ei oska, milliseks kujuneb klientuur või ostusagedus – loomulikult loodame, et tekib tore grupp püsikliente,” ei osanud Lomp veel keskmist e-Selveri külastajat kirjeldada. “Kindlasti ei ole tegemist nišiteenusega – kaubad, sh soodustooted, on sama hinnaga nagu tavapoes. Kindlasti on see mugavusteenus neile, kellel ise poes käimiseks aega napib või on erinevatel põhjustel seda raske teha.”

Lomp tõi välja, et alates 40 eurost algav tasuta kojukanne dikteerib, et enamik tellimusi tehakse üle selle summa. “Näha on, et tekkinud on esimesed püsikliendid, kes tellivad kaupa korra või kaks nädalas. Enimostetud tooted on samad, mis tavakaupluses,” lisas ta.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn, kaasautor

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara