Eesti esimene Disainipood tegutseb juba 13 aastat

Nu Nordiku juhataja ja disainer Tiina Teemägi
Nu Nordiku juhataja ja disainer Tiina Teemägi

Eesti esimene disainipood Nu Nordik avati 2002. aastal Vabaduse Väljakul ning tähistab detsembris enda 13. tegevusaastat. Kaupluse juhataja ja disainer Tiina Teemägi rääkis, et nad tunnevad, et praegune kauplus on nende jaoks väikseks jäämas ning järgmise etapina plaanivad nad avada veebikaupluse.

Loe intervjuud NuNordik disainipoe juhataja ja disaineri Tiina Teemägiga:

Mis on olnud Eesti Disaini müümisel kõige suuremad murekohad?

Algusaegadel oli väga keeruline leida head disaini, mida müüa. Lisaks tekkis ka palju tarneauke. Kui klient küsis konkreetset toodet, siis meil/disaineril ei pruukinud olla seda toodet anda. Riiete puhul on mure kohaks ka see, et disainerid ei tee suuri numbreid.

Viimasel ajal on tekkinud ka väga palju analoogseid kauplusi. Lisaks tunneme ka seda, et meie enda kauplus on natuke väikseks jäämas, sest meil on väike ruumipuudus.

Millise disaineri tooted on kõige minevamad olnud selle 13 aasta jooksul?

Müüdavad disainerid vahetuvad aastate lõikes. Läbi aegade on müünud hästi Nu Nordik kaupluse osanike tooteid: Anneli Valtini nahast kotid, Anu Samarüütli minimalistlikud ehted, Shishi portselan ja klaas.

Algusaastatel läks väga hästi kotid, Tallinna Keraamikatehase keraamika, Sigrid Leisi rõivad, Tiina Tiituse kindad-sallid-seelikud.

Kogu aeg müüvad väga hästi MARU kindad-mütsid, Pavel Sidorenko tooted, Reet Ausi t-särgid, LUM/Igor Volkovi lennukivineerist kikilipsud, NULKU ja Mokoko nahast aksessuaarid, Bold Tuesday interaktiivsed maakaardid.

Naiste ehted lähevad alati, eriti kõrvarõngad ja prossid. Eriti nende tooted, kellel on tugev turundus brändil – viimasel ajal näiteks Anni Jürgenson, New Vintage by Krissi, KUMA ehted, Ööloom näotekid.

Müügitoppi juhib koguseliselt juba pikemat aega erinevate disainerite helkurid.

Kui paljud kliendid on teil aastate jooksul käinud ning kuidas nad teid üles leiavad?

Aastate jooksul oleme teinud printreklaami, flaiereid ning viimasel ajal töötab kõige paremini Facebook. Nüüd tegime endale ka Instagrami. Blogid on jätkuvalt moes ning sealt kaudu tuleb ka meile palju kliente.

Nu Nordiku vastu on rahvusvaheliselt päris palju huvi tuntud ja erinevates väljaannetes ära märgitud.

Mõni klient satub teinekord juhuslikult meie juurde, kui on minemas näiteks Kunstihoonesse. Kuid kõige paremini töötab siiski suust-suhu reklaam – püsikliendid toovad kaasa uued kliendid.

Mis on kõige naljakam juhus, mis on selle 13 aastaga kaupluses juhtunud?

Rubriigist „Elagu tänavakunst!“ -  Nu Nordiku sinine kass-maskott-sisseviskaja elab tänaval oma elu. Tehti graffitit, retsiti või kuidas seda nimetada, aga vähemalt tehti Nu Nordiku kassile lahke nägu  pähe ja isegi kuulus kaasaegne kunsnik Kaido Ole ütles, seda nähes, et täitsa OK ja sobib.

Miks on Nu Nordik kauplus unikaalne?

Esiteks oli Nu Nordik esimene omalaadne, ta oli teerajaja ning on kõige vanem Eesti disainipood. Kui teised disainikauplused võtavad müüki kaupa ka mujalt, siis meie keskendume ikkagi kodumaisele. Teinekord müüme ka inspiratsioonina mõnda külalisdisainerit. Meil on paar disainerit, keda me Eestis eksklusiivselt esindame.

Millised on edasised arenguplaanid? Laieneda?

Lähitulevikus on meil plaan valmis saada veebipood, et jõuda suurema hulga klientideni.

Kaubanduses on suureks probleemiks teenindajate põud. Kuidas Nu Nordikul on see lahendatud? Kes on teil müüjateks, kui kaua nad on vastu pidanud? Kas on keeruline leida kedagi leti raha müüma?

Meil on super tiim, kes ise on ka väga Eesti kunstist ja disainist huvitatud. Müüjad leiame peamiselt kunstiüliõpilaste või disainihuviliste seast. Keskmine tööstaaž on varieerunud tavaliselt 1-5 aastani.

Kuidas mõjutavad konkurendid Teie tegevust, viimastel aastatel on neid päris palju juurde tulnud.

Nii ja naa, peamiselt positiivselt, sest peame ise rohkem pingutama. Kui eelmisest ettejäänud disainipoest on sama toode juba ostetud, mis meilgi müügil, siis seda meilt enam ei osteta ju.

Kuidas Nu Nordik enda sünnipäeva tähistab?

Tähistame seda jaanuaris koos jõuludega. Kuna meie sünnipäev langeb aasta kõige kiiremale ajale, siis tähistame seda päeva klientidele väikeseid üllatusi/kingitusi tehes. Nu Nordiku pere aga tähistab seda päeva veidi edasilükatult rahulikumal ajal ühise õhtusöögiga.

Nu Nordiku kauplus Vabaduse Väljaku ääres
Nu Nordiku kauplus Vabaduse Väljaku ääres

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara