Coop Kaubanduse võttis kasutusele äpipõhise tööjõuhaldustarkvara

Coop Kaubanduse äpipõhine tööjõuhaldustarkvara
Coop Kaubanduse võttis kasutusele äpipõhise tööjõuhaldustarkvara, mis muudab...

Coop Kabanduse AS viis läbi olulise muudatuse oma sisemises töökorralduses ning läks esimesena Eestis üle innovaatilisele äpi-põhisele tööjõuhaldustarkvarale, et info liiguks paremini ja töögraafikute koostamine oleks täpsem.

„Coop kaubamärgi kasutuselevõtu üks eesmärke on klientide veelgi suurem rahulolu. Sisemiste tööprotsesside senisest innovatiivsem haldamine on kindlasti samm selle eesmärgi suunas,“ ütles Coop Kaubanduse juhatuse liige Margus Musthallik.

Coop Kaubanduse ketti kuuluvates Maksimarketites ja Konsumites toimub töögraafikute koostamine nüüdsest uue äpipõhise tarkvara Quinyx vahendusel. Kaupluse juhataja koostab graafiku ning see on kõigile töötajatele reaalajas nähtav - kas arvutist või mobiiliäpi vahendusel. „Uue tarkvara eeliseks on info parem liikumine, sest töötajatel on graafikud online’is kättesaadavad,“ ütles Musthallik.

Uue tarkvara abiga on kauplusteketil võimalik koostada töögraafikuid senisest täpsemini, sest graafiku koostamiseks saab aluseks võtta eelmise aasta sama perioodi. Näiteks valmis eelmise aasta detsembri müügi- ja kaupluse külastatavuse statistika põhjal töögraafik tänavuseks detsembriks. See aitab vähendada töötajate üle- ja alaplaneerimist, mis hoiab kulusid kokku ja aitab kauplustes paremat teenindust pakkuda. Uue tarkvara abiga läbi viidav töögraafikute analüüs aitab järgnevate kuude juures juba tehtud vigu vältida.

Mustalliku sõnul on uue programmiga lihtne töötajate tööaega välja arvestada. Kuid vajadusel saab tarkvarast kätte ka muud statistikat - näiteks tunnitootlikkuse, tööaja vajaduse teatud töölõikudes jne. Tarkvara eelised tulevad Musthalliku sõnul välja just rohkemate kaupluste korral ehk siis kui personali arv on suurem ning on suurem vajadus protsesse arendada.

Tarkvara kasutuselevõtule kogu keti ulatuses eelnes selle testimine pilootprojektina ühes kaupluses. Kuna uue asja selgeks õppimine nõudis mugavustsoonist väljatulemist, oli Musthalliku sõnul alguses ka natuke nurinat. Kuid rõõmustavalt palju oli ka uuendusmeelseid, kes senisest paremast lahendusest rõõmu tundsid. „Kõik on nagu ikka maailmas – ühele meeldib kohe, teisele tuleb see pluss ja kasu „maha müüa“,“ kommenteeris Musthallik. Ta lisas, et äpi kasutuse puhul arvas ettevõte esialgu, et seda hakkavad enamuses kasutama nooremad, kes on juba muude äppidega sinasõbrad. „Õnneks me eksisime, kasutajate iga on seinast seina ja kes selle korra juba on avanud, ootab sinna juba uut graafikut,“ ütles Musthallik.

Tulevikuks veelgi suuremad võimalused

Tulevikus on Coop Kaubandusel plaanis veelgi laiendada tarkvara poolt pakutavaid võimalusi. Näiteks soovib jaekauplustekett ühildada uue tarkvara olemasoleva kaardisüsteemiga, mis annab online ülevaate sellest, kes parasjagu tööl on. Samuti plaanitakse ühildada tarkvara palgasüsteemiga, et korrektsed numbrid automaatselt üle viia, mis annaks tulemuseks vigadeta palgafailid. See lihtsustab tunduvalt personaliosakonna ja raamatupidamise tööd.

Lähitulevikus hakkavad Coop Kaubanduse töötajad aga ise oma töögraafikuid haldama. Töötajad saavad äpi kaudu end registreerida vabasse vahetusse, edastada oma vabade päevade soovid, tööaja vahetamised kolleegidega, info haiguspäevast jne. Töötajale tekib sellest suur aja kokkuhoid ja tagatud on info kiire liikumine. Kaupluse juhatajale aga  lihtsustub kuugraafiku kooostamine ilma, et peaks kõik töötajad ükshaaval läbi käima.

„Kindlasti peaks sellest tulema mitte raha kokkuhoidmine, vaid suurema raha teenimise võimalus – jääb rohkem aega kaupade väljapanekuks ja teenindamiseks,“ kommenteeris Musthallik.

Quinyx Eesti esindaja Eha Lanemani sõnul on Quinyx oma kodumaal Rootsis jaekaubandussektoris juba hästi populaarne. Eestis on taolise innovaatilise lahenduse kasutusele võtnud Coop esimeseks pääsukeseks.

Coop Kaubanduse AS-il on täna kolm Maksimarketit ja neli Konsumit, millest kuus asuvad Tallinnas ja üks Pärnus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara