22. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas piltide abil e-poes rohkem müüa?

Foto: Ekraanitõmmis
Üks pilt on rohkem kui tuhat sõna! Isegi kui sa müüd kruve, hea kirjelduse ja spetsifikatsiooni abil, siis pildi lisamine aitab rohkem müüa. Arvad, et toode on lihtne ja kõik saavad aru, mida müüd? Isegi sel juhul aitab kvaliteetsete piltide lisamine müüki suurenda, kirjutab internetiturunduse agentuuri Dreamgrow strateeg Priit Kallas ettevõtte blogis.

28. jaanuaril toimub E-kaubanduse konverents "Kuidas parandada kliendikogemust e-kaubanduses?", kus Taanist pärit kasutajamugavuse ekspert Thomas Gronne räägib sellest, kuidas e-poodi muuta kasutajasõbralikumaks. Lisaks tuleb juttu tarne aja olulisusest, klienditeenindusest, hinnastamisest ning päeva lõpus analüüsitakse Eesti veebikauplusi ning tuuakse välja, mis on nende tugevused ja nõrgad küljed.

Paljude toodete puhul on ilmselge, et pildid aitavad müüki suurendada:

Riided;Autod;Kinnisvara;Toit.

Samas on pildid olulised ka nii lihtsate ja arusaadavate toodete puhul nagu kruvid ja mutrid. Kvaliteetsete piltide näitamine potentsiaalsetele klientidele aitab üle saada takistustest tehingu sooritamisel ja suurendada levi:

Kvaliteetsed pildid aitavad kahtlusi hajutada. Kas see on ikka õige toode? Kas värv on sobiv? Aga kuidas see asi teiselt poolt vaadates välja näeb?Hea pildimaterjal aitab huvilistes isu tekitada. Mida paremad on pildid, seda rohkem mõjutavad nad huvilist tehingut sooritama.Suured ja ilusad pildid on materjal, mida huvilised saavad sotsmeedia kanalites oma kaaslastega jagada.

Tee pildid suuremaks!

Parimad pildid on hea kvaliteediga suured originaalpildid. Samas on olnud juhte, kus isegi olemasolevate piltide suuremaks muutmine on andnud märkimisväärseid tulemusi. Skinner Auctions suurendas pilte oma veebilehel 250 piksliselt mõõdult 350 peale. Siin on näide esialgsest ja suuremast pildist (WhichTestWon).

Tee pildid suuremaks

Kasuta kvaliteetseid pilte

Lisa mitu pilti igale tootele

360-vaade

Kasuta zuumifunktsiooni

Esita tooteid kontekstis

Aita visualiseerida

Tulemused olid erakordsed! Külastajate arv, kes hakkasid pakkumisi tegema kasvas 63%. Aga see pole veel kõik. Nendest, kes alustasid registreerimisprotsessi ja sisestasid kõik andmed, mis vajalikud pakkumiste tegemiseks kasvas 329%. Need numbrid annavad kokku ligi 7 kordse võidu keskkonna tulemustes.

Suuremad pildid kataloogivaates

CRO- agentuur (conversion rate optimization) Optimics viis läbi katse Tšehhi e-poega Mall.cz. Eesmärgiks oli suurendada müüki läbi e-poe kataloogivaate optimeerimise, mille käigus muudeti kataloogis pildid suuremaks.

Kõige tulemuslikumaks osutus kombinatsioon suuremast pildist ja väiksemast teksti mahust. Tekst muutus nähtavaks, kui kasutaja viis hiire toote kohale. Suuremate piltidega versioon kasvatas müüki peaaegu 10 protsendi võrra (9,46%).

Näiteid piltide kasutamisest e-poodides

Järgnevalt toon mõned näited sellest, kuidas pilte on hästi ja loovalt kasutatud. Esimesena e-pood Design By Humans. Tõeliselt suured ja kvaliteetsed pildid, mida saab ka veel zoomida.

Tundub, et raamatupiltidega justkui ei ole midagi loomingulist ette võtta? Siiski, huvitava viisi raamatute kohta piltide esitamiseks on leidnud veebipood A Book Apart. Esmapilgul võiks arvata, et raamatul on esikaas, tagakaas ja sellest piisab? Aga tegelikult on ju palju muudki. Mitte ainult paber. Mobiiliversioon, Kindle-versioon, erinevad tahvli-vaated. Kuvades raamatu erinevaid vaateid, maitseka kollaažina, tekitab müüja külastajas huvi ja viib ta lähemale tehingu sooritamisele.

Made.com mööblipood tõuseb esile oma üldise välimuse ja hea pildikasutusega. Suurepärane näide sellest, et veebi üldine kujundus on lihtsalt riiul, mille eesmärgiks on tuua välja pakutavaid tooteid.

Made.com suured ja kvaliteetsed pildid annavad selge ülevaate toodetest ja toovad esile konteksti, milles tooteid kasutada. Kontekst annab aimu ka toote mõõtmetest, mis tihti ei pruugi ainult toodet vaadates arusaadavad olla. Made.com luubisarnane zuumilahendus jätab natuke soovida. Eriti arvestades, et hiiglasliku resolutsiooniga pildid, mida täisekraanil näidata, on saidis olemas.

Made.com-i natuke nigel piltide suurendamise vahend toob esile järgmise olulise funktsionaalsuse e-poe piltide esitamisel. Kuidas zuumida ja pilte suuremalt näidata?

E-poed ja tootepiltide zuum

Piltide täissuuruses esitamine ja zuumimise võimalus aitavad külastajat tootest parema ülevaate saamisel. See omakorda viib tehingu sooritamiseni. Tihti on piltide suurendamise vahendid keerulised. Ära püüa ratast leiutada ja uut ägedat piltide suurendamise meetodit leiutada. Kasuta funktsioone, mis on iseenesest mõistetavad ja kasutajale juba varasemast selged.

“Ära nii tee”- poole pealt tasub jälgida, et zuumi-funktsiooni ei kasutataks, juhul kui avanev pilt on sama, millel just klikiti (või ainult natuke suurem). Eeskujulik e-poodniks peaks kehtestama reegli “ei kasuta väikeseid pilte!”.

Eriti kõrge kvaliteediga pildid Blue Tomato

Suured pildid toovad rohkem müüki! Järgnevalt toon kaks näidet sellest, kuidas veebipoed kasutavas piltide suurendamist. Esimene nendest on spordikaupade pood Blue Tomato. Sellel lehel on kõige suurema resolutsiooniga pildid, mida olen näinud e-kaubanduses kasutatavat. Tootevaates olevad pildid on väga head, aga suurendamisfunktsiooni abil esitatakse kasutajale uskumatu detailsusega pilte. Näha on iga niit ja nõelapiste. Sellise kvaliteediga piltide jaoks on vaja need ise teha või kasutada fotograafi  abi.

Build.com suurendus töötab galeriina

Build.com kasutab suurendusfunktsiooni, mis on rohkem kui lihtsalt suure pildi esitlemine. Suure pildi vaatele on lisatud pisipildid teistest antud toote piltidest ja lisatud on kirjeldus. Lisaks on lehe alaosas on välja toodus jagamisnupud. Kuna pildivaade on kasutajale isuäratav, siis võiks selles sisalduda ka “lisa korvi” nupp.

Pane alati tootele mitu pilti ja kasuta väikest galeriid, et iga toote juures pilte kuvada. Külastajad tahavad näha erinevaid vaateid, detaile ja isegi jooniseid enne ostuotsuse tegemist. Rohkem pilte annab külastajale pakutavast selgema pildi, selgem pilt omakorda viib ostu sooritamiseni. Antud vaates võiks olla ka jagamisnupud ja saada sõbrale-funktsioon, mis annab võimaluse suuremate ostude puhul lihtsalt kaaslastelt nõua küsida.

Kuidas piltide suurendamist mitte teha?

Mitmetes keskkondades leiab suurendusfunktsiooni, mis töötab luubina. Kasutaja liigutab hiirt toote pildil ja näeb selle osalist suurendust eraldi väikeses aknas. Kohati on selle suurendusmeetodi nimeks cloud zoom.

Miks mulle see meetod ei meeldi:

Ma kasutan hiirt selleks, et pilti vaadata.Hiire asukoht ja tegelik suurendus on ekraanil erinevate kohtades.Enamasti kuvatakse suurenduses ainult väike osa pilti, mis ei ole ülevaatlik.

Ma ei ole leidnud eksperimentaalseid tulemusi järgmiste väidete kinnituseks, kuid kasutajana tunnen, et see lahendus ei toimi minu jaoks. Selge on see, et enamik e-poodnike ei müü minule, aga ilmselt pole ma ainus, kelle puhul see meetod negatiivse kogemuse annab.

360 kraadi vaade

Mitmed eksperimendid viitavad sellele, et toodete katsumine paneb inimesi neid rohkem tahtma. Hilisemad katsed on näidanud, et objekti katsumisele mõtlemine võib anda sama efekti omanikutunde tekkimisel nagu füüsiline kontakt.

Veel üks eksperiment viis selle idee digi valdkonda. Tulemused näitasid, et kui inimesed “katsuvad” tooteid ekraanil sõrmega (tahvelarvutis), siis nad on nõus kauba eest rohkem maksma, kui need, kes kasutavad navigeerimiseks hiirt.

E-kaupmehena on su ülesanne panna külastaja tundma, et ta juba omab seda toodet. Anna neile võimalus toodet “katsuda” ja sellega mängida. Veebipoes saad sellel kogemusele kõige lähemale kasutades toodete 360° vaadet. Sel puhul pole küll tegemist reaalsusega, kuid annab külastajale teatava kontrolli ja vahetuma kogemuse.

Kuidas 360° vaade tulemusi mõjutab? Golfsmith.com katsetas 360° keeratavate piltidega ja need andsid tulemuseks 10-protsendilise kasvu toodete ostmise määras võrreldes tavaliste tootepiltidega. Mõningatel juhtudel kasvas tehingu sooritamise määr 360° vaadete kasutamisel isegi 30-40 protsenti. Lisatud pildil on kujutatud putteri esitamine 360° vaates.

Wiggle.co.uk kombineeris 360-kraadise vaate pildi suurendamisega

Liites kokku 360° vaate, suurenduse ja vaatenurga muutmise saad tulemuseks päris erakordse lahenduse. Wiggle.co.uk on oma pakutavate toodete pildifunktsionaalsuse päris peeneks ajanud. Esiteks saab pilte suurendada, teiseks on iga pilt võimalik pöörata 360° ja lisaks sellele on võimalik muuta ka vaate suunda (pealt, alt jne).

Kuid kui tunned, et väikesest vaatest väheks jääb, siis saad pildid veel eraldi suurema vaatena avada. Tulemuseks on lahendus, mis esitab hea resolutsiooni ja kõrge kvaliteediga pilte, mida saab zuumida ja vaatenurka muuta.

Tootepildid kontekstis 

Mõni aeg tagasi tundis mu poeg väga suurt huvi Nintendo 3DS mängukonsooli vastu. Huvi oli nii suur, et ma isegi hakkasin tema kõrval Nintendo eksperdiks muutuma. Lõputu infovoog mängudes, funktsioonidest ja võimalustest ei tahtnud lõppeda.

Kuni selle hetkeni kui see järsult lõppes. Läksime pärispoodi ja viskasime pilgu peale. Tulemus? “Mida? Ekraanid ongi nii väikesed?” Huvi liikus sujuvalt kõrval vitriinis olevale Nintendo 3DS XL mudelile.

Veendu, et kasutad pilte, mille puhul toote suurus on huvilisele mõistetav. Paljude toodete puhul ei pruugi objekti suurus pildil mõistetav olla, kui kõrval pole võrdluseks mõnd tuttavat elementi. Paljudel juhtudel ei ole konteksti vaja. Inimesed ilmselt teavad, kui suured on kingad, riided ja muud igapäevased objektid.

Aita visualiseerida

Inimesed jagunevad kaheks. Need, kes suudavad endale peas ette kujutada, kuidas diivan võiks nende toas välja näha ja need kellele see raskusi valmistab. Samas aitab asjakohane pilt ka neid, kellel visualiseerimisega raskusi ei ole. Kui sul on tooteid erinevates värvides või suurustes, siis näita neid kõiki. Proovi seda teha nii, et külastajal tekiks võimalikult selge pilt pakutavast.

Järgnevalt toon näite sellest, kuidas lipsu, särki ja ülikonda kokku sobitada. Erinevate värvide ja valikute kombineerimisel tekib kümneid ja kümneid võimalusi. Andes kasutajale võimaluse nendega mängida saad tulemusena suurema osalusmäära ja ostusoovi tekkimise. Nendele, kas ise kombineerida ei viitsi võib pakkuda ka ette valmis tehtud valikuid (klassikaline, vabaaeg, trendikas jne).

Kohati võib ka väga kvaliteetne pilt jääda kesiseks, kui puudub selgus asja suuruse osas. Näitena toon siia käekella, millest on tehtud väga kvaliteetne stuudiofoto valgel taustal. Võrdluseks on kõrval sarnase kella pilt, mis tehtud mobiiltelefoniga omaniku randmel. Milline pilt neist paremini müüb ei ole teada, aga teine pilt annab selgema arusaamise kella suurusest ja milline see kasutamisel välja näeb. (Kui tähte närida, siis antud pildi puhul jääb lahtiseks randme jämedus :).

Vii hiir pildi kohale konteksti nägemiseks

Mõned eelnevalt toodu numbrid on muljetavaldava. Kuid olenevalt valdkonnast võivad tulemused veelgi suuremas olla. Juveelipood Kluster Shop’il õnnestus kasvatada tehingute määra 167% ja müügikäivet 271% Kuidas see neil õnnestus?

Kuna kasutajad tahavad näha nii detailseid tootepilte kui elulisi pilte toote kasutamisest igapäevastes situatsioonides, siis lõid nad lahenduse, mis näitas mõlemat. Viies hiire tootepildi kohale kuvati ehteid nii nagu nad kasutades välja näevad.

Märkus: Üha tihedamini tuleb arvestada, et veebilehte külastatakse läbi mobiilse seadme ja sellisel juhul tuleb, mitmed desktopist tuttavad meetodid vahetada võimalike alternatiivide vastu. Üks olulisemaid neist on “mouse over”-funktsiooni puudumine.

Kokkuvõtteks

Tootepildid on ühed olulisemad ostuotsuse mõjutaja e-poodides. Looge protsess, mis tagab selle, et kasutajad näeksid selliseid pilte, mis aitavad neil ostuotsuseni jõuda. Erinevates valdkondades annavad pildid erinevaid tulemusi, aga piltide värskendamine ja kvaliteedi parandamine annab peaaegu alati positiivseid tulemusi. Telliskivide puhul võibolla natuke vähem kui moekaupadel, aga ka kõige vähem “fotogeeniliste” toodete juures on oodata tulemuste paranemist.

Piltidega tegelemine on tihti aeganõudev, kuid tulemusena saad, klientide silmis, oma konkurentidest parema positsiooni. Kui tea mõnda head piltide esitamise moodust (müügi suurendamiseks), mida siin kirjeldatud ei ole, siis anna kommentaarides teada!

Loe täispikka blogipostitust koos piltide ja nõuannetega Dreamgrow blogist. 

Autor: Priit Kallas, Dreamgrow strateeg

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757