Amazon sunnib Eesti kauplejat pingutama

Eesti e-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv
Eesti e-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv

Rahvusvaheline mõõde on edasiviiv jõud ning ergutab e-kauplejat teenust arendama, et tarbija ootuseid ületada, kirjutab Eesti e-kaubanduse liidu juht Signe Kõiv Amazoni laienemise valguses.

Amazoni plaan laiendada võrgustikku Euroopas on tervitatav, sest üha enam Eesti e-kauplejaid otsib väljundit ekspordiks ning konkurents ei piirdu ammu enam ainult koduturuga.

Kodumaise e-kaupleja eeliseks jääb alati emakeelne klienditeenindus, kiire ja soodne tagastusprotsess ning paljudel juhtudel veebi ja betooni kombineerimine, kus klient valib ja võrdleb kaupu internetis, kuid ostuotsuse teeb esinduspoes peale tootega tutvumist. Vähem tähtis ei ole hirm petta saamise ees, kuna koos e-kaubandusega kasvab ka küberkuritegevus ning naljalt ei tasu oma krediitkaardi andmeid jagada anonüümsetele kauplejatele.

Eesti kaupmees võidab tarneajas

Digitaalse ühtse siseturu üheks eesmärgiks on hoogustada e-kaubandust liikmesriikide vahel, Eesti e-kauplejale tähendaks see 500 miljonit tarbijat 1,3 miljoni asemel. Oluliseks argumendiks on siin õigussüsteemide harmoniseerimine, kuna praegu tuleb nii ostjal kui ka müüjal tunda 28 erineva riigi õigust. Iseasi, mis on ühtse turu loomise hind – kas uued regulatsioonid toovad ettevõtjatele kaasa suuri investeeringuid, mis omakorda viivad kaupade hinnatõusuni, mitte oodatud languseni, ja kuidas saab olema korraldatud taskukohane logistika materiaalsete kaupade müügil, selgub ajas.

Mitu Euroopa e-poodi toimetab juba praegu, ilma liidu regulatsioonideta, kaubad Eestisse 2–3 päevaga ja postikuluta. Kolmandatest riikidest võib tarne olla küll nädalate- või kuudepikkune, kuid saadud hinnavõit kompenseerib tarbijale pika ootusaja. Eesti e-poodidel on siin oma konkurentsieelised – tarbija võib kauba kätte saada alla 24 tunniga või lausa tellimise päeval ning üha enam laieneb kaubavalik ja leidub tasuta tarne pakkujaid, mistõttu kodumaine e-kaubandus gigantide laienemisplaanide tõttu kindlasti kokku ei kuku.

Lõpuks on aga klient kuningas ning dikteerib nõudluse, olgu siis naabrimehe e-poest või maailma suurimast e-kaubamajast.

Osale arutelus

  • Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

    Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara