Maxima kasvas 2015. aastal kõigil viiel turul

Maxima Eesti käive 2015
Maxima

Jaekaubandusettevõtteid opereeriva kontserni Maxima Grupë konsolideeritud käive oli 2015. aastal 2,677 miljardit eurot, kasvades 2014. aastaga võrreldes 3.6%. Käive tõusis kõikides Grupi ettevõtetes nii Eestis, Lätis, Leedus, Poolas kui ka Bulgaarias.

Grupi ettevõtted laiendasid kaubandusvõrgustikku mullu aktiivsemalt kui varasematel aastatel. 2015. aastal avati kokku 25 uut poodi ning renoveeriti 16 poodi. Aastane investeering grupi tegevusse ulatus 75,2 miljoni euroni. 2015. aasta lõpu seisuga töötas kontsernis 31 000 inimest.

“Maxima äristrateegia ühtne rakendamine kindlustas tulemusnäitajate stabiilse kasvu kontserni kõikides ettevõtetes. Kohalik majandusareng ning tarbijakindlus tõstis tarbimist ning seeläbi ka müüki kauplustes. Tarbijakäitumist järgides ei ole täna enam esmatähtsad madalad hinnad või sooduspakkumised – tarbija nõuab kõikjal eelkõige head hinna ja kvaliteedi suhet, värskust, sobivat tootevalikut ning kiiret teenindust. Märksõnaks on tarbijate vajaduste rahuldamine ja neile selle pakkumine, mida nad tunnetavad ja vajavad. See määraski meie kontserni ettevõtete head tulemused,” ütles Maxima Grupë peadirektor Neringa Janavièiûtë.

Kontserni  ettevõtetest tõstis Janavièiûtë märgilisena esile Eesti. Ligi pool Maxima Grupë eelmise aasta investeeringutest ehk 35,8 miljonit eurot suunati Eestisse. Investeeringute toel rajati 45 000-ruutmeetrine Eesti kaasaegseim logistikakeskus ning mitu super- ja hüpermarketite formaadi kauplust.  

Neljandat aastat järjest näitas kontserni ettevõtetest Baltimaades suurimat käibekasvu Maxima Eesti. 2015. aastal oli Maxima Eesti käive 440,8 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga 9,7%. Tänavu on Eestis põhitähelepanu tarneahela ülevaatamisel ning efektiivsuse parendamisel, tulenevalt ennekõike uue logistikakeskuse avamisest.  

Grupi suurim tulu teeniti Leedust – 1,44 miljardit eurot ehk aasta varasemast 1,8% enam. Ettevõte ületas edukalt eurole ülemineku, pöörates põhitähelepanu uue valuuta käibelevõtuga konkurentsiolukorrale ning soodsatele hindadele. 2016. aastal on ettevõtte põhitähelepanu suunatud äritegevuse arendamisele, millesse investeeritakse 55 miljonit eurot.  

 

Maxima Latvia tulemused peegeldavad riigi üldist majandussseisu – ettevõtte müügitulu kasvas 2.3% võrra 676,1 miljoni euroni. Suurim käibekasv saavutati Maxima XX kauplustes – 7.1%. Tänavu on ettevõtte põhirõhk suunatud konkurentsivõime parendamisele ning toodete ja teenuste kvaliteedisüsteemi tugevdamisele.  

Eelmisel aastal kümnenda tegutsemisaasta täitumist tähistanud Maxima Bulgaria käive kasvas 10,4% 72,4 miljoni euroni. Käibekasv on tunnistuseks sellele, et tarbijad hindavad turul pakutavat T-Marketi poeformaati, hindu, kvaliteeti ja kaubavalikut. Eeloleva aasta eesmärkideks on ettevõtte edasine arendamine ning tegevuse tõhususe parandamine.  

Poolas tegutseva kontserni ettevõtte Aldik NOVA käive ulatus 2015. aastal 44,8 miljoni euroni. Võrreldes 2014. aastaga kasvas käive 18,9%. Aldik NOVA keskendus eelmisel aastal uute poodide avamisele ning seniste renoveerimisele. 2015. aastal investeeris Maxima Grupp Poolasse 8,2 miljonit eurot, tänavu jätkatakse selle nimel, et tõusta Poolas tarbijate esimeseks valikuks.  

Janavièiûtë rõhutas, et 2016. aastal on kõigi kontserni ettevõtete ülesandeks parandada konkurentsivõimet, tõhustada äriprotsesse, töötada ettevõtete maine nimel, tugevdada suhteid kohalike kogukondadega, tõsta töötajate professionaalsust ja juhtimisoskusi ning arendada ettevõtete väärtustel põhinevat töökultuuri.  

Maxima Grupë on 2007. aastal rajatud valdusettevõte, mis opereerib jaekaubandusettevõtteid Eestis, Lätis, Leedus, Poolas ja Bulgaarias. Kontsernis on 535 Maxima X, Maxima XX, Maxima XX, Aldik ja T-Marketi kauplust: 233 poodi Leedus, 148 Lätis, 75 Eestis, 48 Bulgaarias ning 31 Poolas. Grupp pakub tööd rohkem kui 31 000 töötajale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara