Cityconi Eesti kaubanduskeskuste külastaja- ja müüginumbrid vähenesid

Cityconi tegevjuht Marcel Kokkeel
Cityconi tegevjuht Marcel Kokkeel

Kuna Eesti kaubanduskeskuste turul on konkurents märkimisväärselt teravnenud, siis see on ka põhjus, miks Cityconi Eesti kaubanduskeskuste külastaja- ja müüginumbrid mõnevõrra vähenesid.

Cityconi Taani ja Baltimaade ärijuht Mati Pops ütles, et nõudlus ruumide järel on siiski püsinud heal tasemel ja nende kaubanduskeskused on Eestis peaaegu täielikult välja renditud. Citycon kavatseb Rocca al Mare kaubanduskeskust ka lähiaastatel laiendada.

Baltimaade ja Taani äriüksuse netorenditulud vähenesid eelmise aastaga võrreldes 4,8%, moodustades 26,2 miljonit eurot. ”See tulenes peamiselt põhiäritegevusvälise kaubanduskeskuse Mandarinas müümisest 2014. aasta lõpus, mis vähendas netorenditulusid 1,1 miljoni euro võrra,” selgitas Cityconi tegevjuht Marcel Kokkeel.

Aastapõhine arvestuslik rendiväärtus langes 31,9 miljoni euroni, mis oli tingitud uutest ja madalamal renditasemel uuendatud rendilepingutest. ”Jõustunud rendilepingute keskmine renditasu oli lõppenud rendilepingute keskmise rendiga võrreldes madalam, mis tulenes Eesti teravnenud konkurentsist ja rentnike läbimüükide vähenemisest,” rääkis Kokkel ning lisas, et ruutmeetri keskmine rendihind vähenes seega 20,4 euroni ning regiooni rendipindade täituvus oli 99,4%.

Kokkeele sõnul oli 2015. aasta täis sündmusi ja tegutsemist. ”Parandasime märgatavalt oma kinnisvaraportfelli suurust ja kvaliteeti, ostes Norra kaubanduskeskuste firma Sektor ning see tegi meist tõelise põhjamaise tegutseja,” ütles Kokkeel. Lisades, et Sektori ostmine oli märkimisväärne verstapost Cityconi ajaloos.

Cityconi selle aasta majandustulemus oli stabiilne, mida toetasid Rootsis ja Norras saavutatud tugev tulemus ning varasemast väiksemad finantskulud. ”Kuigi Soome ärikeskkond pani meie suutlikuse proovile, siis õnnestus meil hoida tulemus siiski stabiilne tänu aktiivsele juhtimisele ja rangele kuludistsipliinile.” Kokkeel lisas, et see tulemus näitab veel kord, et Cityconi igapäevakaupu müüvatel kaubanduskeskustel põhinev vastupidav ärimudel toimib.

Cityconi kogu aasta operatiivtulemus oli positiivne: võrreldavad netorenditulud kasvasid 1,1% ja rendipindade täituvus tõusis 96,8%ni. Kokkeele sõnul on kinnisvaraportfelli kvaliteedi parandamine olnud juhatuse üks prioriteete. ”Sektori omandamise kõrval oli möödunud aasta märmimisväärsed sündmused põhiäritegevusse mittekuuluva 17 kinnistu müük ühtekokku 150 miljoni euro eest ning ligikaudu 170 miljoni suurused investeeringud arendusprojektidesse, näiteks Iso Omenas, IsoKristiinas ja Mölndal Gallerias.” Ka Moody’s märkis ära Cityconi kinnisvara paranenud kvaliteedi, geograafilise hajutatuse ja tugeva bilansi. Cityconi pikaajalist krediidireitingut tõsteti peagi pärast aruandeperioodi lõppemist ühe astme võrra, tasemeni Baa1.

2016. aastal on Cityconi keskseks prioriteediks tegevuse ühtlustamine ja integratsiooni jätkamine Norras, samuti tugev bilanss, eesmärgiga kindlustada pikaajaline laenude ja tagatisvara suhe 40-45%. ”Alanud aastat iseloomustavad mitmed käimasolevad arendusprojektid, mille tõttu osa kaubanduskeskuste ruume ei ole välja renditud ja valmib alles aasta lõpuks. See koormab mõnevõrra aktsiakohast operatiivtulemust,” ütles Kokkeel. Lisades, et alates 2017. aastast ootame siiski renditulude kasvu ja operatiivtulemuste paranemist, kui arendusprojektid ja kokkulepitud hanked on ellu viidud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara