Tarbijahinnaindeksit mõjutasid veebruaris enim energia ja alkohoolsed joogid

alkohoolsed joogid
Tarbijahinnaindeksit mõjutasid veebruaris enim energia ja alkohoolsed joogid

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2016. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,7% ja võrreldes eelmise aasta veebruariga -0,5%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2015. aasta veebruariga võrreldes 0,3% ja teenused 0,7% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes langenud 2,7% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,3%.

2015. aasta veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim elektri, soojusenergia ja kütte 6,9% odavnemine, kus soojusenergia oli 10,4%, kodudesse jõudnud elekter 2,9% ja gaas 18,6% odavam kui mullu samal ajal. Suuremat mõju indeksile avaldas veel mootorikütus, mis oli 2015. aasta veebruariga võrreldes odavnenud 10,1%, sealjuures odavnes bensiin 8% ja diislikütus 14,2% . Piim ja piimatooted olid 6,8% odavamad. Kallinejatest mõjutasid indeksit enim alkohoolsed joogid, mis olid aastataguse ajaga võrreldes 5,6% kallimad. Eelmise aasta veebruariga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud suhkur (18%) ja odavnenud või (17%).

Jaanuariga võrreldes oli veebruaris tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks transport, kus mootorikütus kallines 3,2% ja reisijate vedu 5%. Viimase mõjust indeksile andsid 70% veebruariks ostetud lennukipiletid, mis olid 16% kallimad. Peaaegu sama suur mõju indeksile oli alkohoolsete jookide 4,7% hinnatõusul, mille põhjustasid paljude soodusmüükide lõppemine ning sarnaselt mootorikütusega ka uute aktsiisimäärade rakendumine. Odavnejatest oli suurim mõju indeksile kodudesse jõudnud elektril, mis oli jaanuariga võrreldes 6,9% odavam.

Viimati oli tarbijahinnaindeksi kuumuutus 0,7% või sellest kõrgem 2013. aasta märtsis, mil see oli nagu nüüdki 0,7%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara