Tarbijahinnaindeksit mõjutasid veebruaris enim energia ja alkohoolsed joogid

alkohoolsed joogid
Tarbijahinnaindeksit mõjutasid veebruaris enim energia ja alkohoolsed joogid

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2016. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,7% ja võrreldes eelmise aasta veebruariga -0,5%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2015. aasta veebruariga võrreldes 0,3% ja teenused 0,7% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes langenud 2,7% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,3%.

2015. aasta veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim elektri, soojusenergia ja kütte 6,9% odavnemine, kus soojusenergia oli 10,4%, kodudesse jõudnud elekter 2,9% ja gaas 18,6% odavam kui mullu samal ajal. Suuremat mõju indeksile avaldas veel mootorikütus, mis oli 2015. aasta veebruariga võrreldes odavnenud 10,1%, sealjuures odavnes bensiin 8% ja diislikütus 14,2% . Piim ja piimatooted olid 6,8% odavamad. Kallinejatest mõjutasid indeksit enim alkohoolsed joogid, mis olid aastataguse ajaga võrreldes 5,6% kallimad. Eelmise aasta veebruariga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud suhkur (18%) ja odavnenud või (17%).

Jaanuariga võrreldes oli veebruaris tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks transport, kus mootorikütus kallines 3,2% ja reisijate vedu 5%. Viimase mõjust indeksile andsid 70% veebruariks ostetud lennukipiletid, mis olid 16% kallimad. Peaaegu sama suur mõju indeksile oli alkohoolsete jookide 4,7% hinnatõusul, mille põhjustasid paljude soodusmüükide lõppemine ning sarnaselt mootorikütusega ka uute aktsiisimäärade rakendumine. Odavnejatest oli suurim mõju indeksile kodudesse jõudnud elektril, mis oli jaanuariga võrreldes 6,9% odavam.

Viimati oli tarbijahinnaindeksi kuumuutus 0,7% või sellest kõrgem 2013. aasta märtsis, mil see oli nagu nüüdki 0,7%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara