8. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Altia Eesti AS maksis 2015. aastal 12,4 miljonit eurot aktsiisi

Altia Eesti tegevjuht Kristel Mets
Foto: Raul Mee
Eesti suuruselt teine alkoholitootja Altia Eesti AS maksis mullu riigieelarvesse 12,4 miljonit eurot aktsiisi. Ettevõtte aktsiisita müügitulu oli 2014. aasta tasemel, ulatudes 20,1 miljoni euroni. Mullu 27 protsenti eksporti kasvatanud ettevõtte puhaskasum oli 917 000 eurot ehk 43 protsenti vähem kui 2014. aastal.

„Investeeringud tootmisseadmetesse ning laiem tootevalik võimaldavad Altial üha rohkem keskenduda ekspordile ning 2015. aasta oli välisturgudel väga edukas, samuti kasvas kodumaine veinimüük. Eesti üldine müügitulemus jäi oodatust kesisemaks, sest kange alkoholi turg vähenes aktsiisitõusu tõttu ligikaudu 12 protsenti ja kuna Altia müügiportfellist moodustab kange alkohol 80 protsenti, siis avaldas see suurt mõju tulemustele. Ühtlasi tõi see kaasa ligi 30-protsenti väiksema aktsiisisumma,“ ütles Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets ettevõtte teates.

Metsa sõnul on Altia Eesti AS-i peamised ekspordi sihtriigid Läti ja Soome, millele järgnevad Poola, Rootsi ja Taani. Uute turgudena lisandusid eelmisel aastal Ameerika Ühendriigid, Belgia, Kanada, Leedu, Liibanon, Ungari ja Ühendkuningriik. Läinud aastal investeeris Altia 0,5 miljonit eurot uude villimis- ja korkimisseadmesse, mis aitab tugevdada konkurentsivõimet kasvaval eksporditurul. „Eesti turul tegeleme uute toodete ja brändide loomisega,“ lisas Mets.

Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti ja Läti turul tegutseva Altia Corporationi kogukäive ulatus 380,7 miljoni euroni ning ärikasum 23,6 miljoni euroni; kontserni puhaskasum oli 21 miljonit eurot.

Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine ligi 60 ning import ligi 40 protsenti. Ettevõttes oli 2015. aasta lõpu seisuga 86 töötajat.

Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi kaubamärke nagu Meukow, Campari ja Amarula. Ettevõte esindab Larseni ja Renault’ konjakit, Ibise brändit, Koskenkorva vodkat ning Xanté konjak-likööri, mis on Altia Corporationi tuntuimad kaubamärgid rahvusvahelisel turul. Altia Eesti veiniportfelli juhtivad kaubamärgid on Fresita, Chill Out, Tarapac?, Two Oceans, Masi ja Codorniu.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757