Kodutehnika müüja: järelmaksuga ostetakse kallimat kodutehnikat

Kodutehnika müüja Expert
Kodutehnika müüja Expert

Experti tehnikakaupluste andmetel eestlased end tehnikat ostes järelmaksudega üleliia ei koorma. Osamaksetena soovitakse eelkõige tasuda kallimat sorti kodutehnika eest nagu külmkapid, pesumasinad ja telerid.

Kaupluste vaateakendel ja reklaamides hakkab tihti silma, et kodutehnikat on võimalik osta null-protsendilise intressiga, mille eesmärk on võimaldada klientidel teha kallimaid oste sama kuluga, hajutades makseid pikemale perioodile. Expert tehnikakaupluste turundusjuht Joonas Kulli selgitas, et tehnikakauplustes on järelmaks täiesti tavaline ostu finantseerimise viis ning see ei too endaga kaasa varjatud lisakulutusi. “Null-protsendilise intressi kampaania puhul lisandub näiteks Experti kauplustes vaid 15-eurone lepingutasu ning toote maksumus jagatakse lepinguperioodi ehk kümne kuu peale ära,” selgitas ta, lisades, et see võimaldab paljudel klientidel soetada pisut kallima, kuid näiteks energiasäästlikuma toote ja sellega tulevikus kulude pealt kokku hoida.

“Erinevalt levinud arvamusele ei too järelmaksukampaaniad kaasa mõtlematuid oste. Odav intress ei ole kliendi jaoks ostmise põhjus. Pigem annab see võimaluse ilma suuri lisakulutusi tegemata vajaliku kodumasina ära osta neil, kel ostuhetkel selleks rahalised vahendid puuduvad,” rääkis Kulli.

Kulli tõi esile, et põhilised tooterühmad, mida Experti kauplustest järelmaksu abil soetatakse, on külmkapid, pesumasinad ja telerid ehk tooted, mis on tavapärasest veidi kallimad ning mille eest klient ei taha või ei saa kogu hinda kohe tasuda. “Selliste tootegruppide puhul ei ole üldjuhul tegemist emotsiooniostudega. Kui kodus külmkapp lakkab töötamast, siis ei jää tihti muud üle, kui kohe uus osta, sest remontimine ei pruugi olla otstarbekas. Ilma rösterita saab elada, aga külmkapi ja pesumasina puudumine häirivad juba elukvaliteeti,” kirjeldas ta klientide kogemusi. Samas märkis Experti turundusjuht, et suurem osa eestlasi ostab tehnika siiski kohe välja ning järelmaksu suhtes on kliendid pigem skeptilised kui üleliia agarad.

Kuigi järelmaks on pikemaajaline finantskohustus, ei tasu Kulli sõnul seda karta, vaid soovitab klientidel, kes siiski järelmaksu kasuks otsustavad, end enne lepingu sõlmimist tingimustega põhjalikult kurssi viia. “Alati enne lepingu sõlmimist saab ja peab klient tutvuma Euroopa tarbijakrediidi standardinfo teabelehega, kus on selgelt kirjas kõik kulud,” täpsustas ta ning lisas, et seetõttu ei pea klient kartma, et järelmaksuga ostes kulutab ta tootele kordades rohkem raha. Kulli sõnul tasub järelmaksu kaalumisel kaupluse klienditeenindajatelt alati rohkem infot küsida, et kõik tingimused selged ja arusaadavad oleksid.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Majandustarkvara Profit – kõik mida ettevõtte juhtimiseks vajad

Majandustarkvara Profit pakub oma klientidele tasuta tarkvarauuendusi ja kasutajatuge, mis tähendab, et Profiti kliendid täiendavate lisakulutustega arvestama ei pea ning saavad alati töötada kõige kaasaegsema tarkvaraversiooniga. 

Statistika

Käsi­raamatud