21. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Valgusreklaami paigaldamisel tuleb arvestada katuse kandevõimega

Bauhofi valgusreklaam on 17,4 meetrit pikad ja 5,3 meetrit kõrged
Foto: Meeli Küttim
Bauhof’i logo ulatub oma suurte mõõtmetega 2/3 võrra hoone katuse servast kõrgamele, see tähendab valgusreklaamile suurt tuulekoormust ning see avaldab survet katuse taranditele.

ASi Bauhof Group oranžis kirjas logo on paljudele tuttav. Ettevõtte fassaadireklaam on visuaalselt kõikjal üks – oranžid nimetähed kutsuvad kliente sisseoste sooritama kümnes linnas üle Eesti.

Tallinnas on firma esindatud neljas kaubanduskeskuses. Mustika kaubanduskeskuse Bauhofi logo pärineb 2014. aastast, alumiiniumist ja pleksiklaasist korpus on kaetud oranži kilega ning seestpoolt valgustatud LEDidega. "Kasutame logo sisse paigaldatud LED-valgustust, mille eluiga välitingimustes on meie senise praktika põhjal maksimaalselt viis aastat, seejärel vajab logo elektriosa väljavahetamist, kuna tähtede valgustus lakkab töötamast osaliselt ja ükshaaval," rääkis ettevõtte haldusjuht Heiki Muda. Ta lisas, et kaasaegsed LEDid annavad varasemast rohkem valgust, kuna tehnoloogia areneb väga kiiresti.

Firma kasutab mõõtmetelt kahte tüüpi logosid - sõltuvalt kaupluse suurusest on need kuni 17,4 meetrit pikad ja 5,3 meetrit kõrged. Kuna logo ulatub oma mõõtmetest 2/3 võrra hoone katuse servast kõrgemale, tähendab see suurt tuulekoormust. Suur tuulekoormus avaldab aga survet katuse tarinditele. "See nõudis ehitusprotsessi käigus osal hoonetel katuste tugevdamist logo tugiraami piirkonnas,” märkis Muda.  Seetõttu oli logo püsti panemisel suurim väljakutse maja katuse kandevõimega arvestamine. "See on probleem eriti hoonetel, kus logo tugiraami paigaldamisega ei ole hoone projekteerimise ajal arvestatud,” sõnas Muda. 

Tulevikust rääkides ennustab valgusreklaamide tootja Volume Design osakonnajuhataja Marek Palla LED-valgustuse võidukäigu, et reklaamide valmistamisel võetakse lähema kümnendi jooksul kasutusele veel rohkem tootmist automatiseerida võimaldavaid seadmeid.

Samuti on tema sõnul tõenäoline 3D-freeside kasutuselevõtt, mis annab võimaluse valmistada näiteks neoonreklaami imitatsioone pleksiklaasist ja LED-moodulitest. "Just neoon- ja erinevad niinimetatud retrovälimusega reklaamid on viimastel aastatel osutunud populaarseteks küsitud lahenduseks," selgitas Palla. Ka Volume Design ise on Palla sõnul viimastel aastatel investeerinud seadmetesse, mis võimaldavad tööetappe automatiseerida.

Autor: Lennart Käämer, kaasautor

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757