Autor: Urve Vilk • 23. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Keskenduge käivet andvale kliendile

Dubais töötav Nike kategooriajuht Ege Hörats Ideekonverentsil: müügi kasv 2016
Foto: Maarit Eerme
Dubais töötav Nike kategooriajuht Ege Hörats rääkis, et uuele turule minnes tasub aega targalt planeerida ning keskenduda meeskonnaga klientidele, kes toovad suuremat käivet.

Nike kategooriajuht Dubais Ege Hörats rääkis Ideekonverentsil: Müügi kasv 2016, et ta töötab perefirmas Sun & Sand Sports, mis on maailma suurim Nike’i edasimüüja. „Dubai töökeskkonda sisenemine oli kahtlemata šokk, eestlased on harjunud, et me arutame, planeerime ja jõuame lahenduseni. Seal aga on koos palju erinevaid temperamente, ning siis võib juhtuda, et teinekord saab kiiremini vajalike lahendusteni pigem valju hääle ja draamaga,“ kirjeldas Hörats. Ta lisas, et selliste mastaapidega firma juhtimisel on väga oluline just strateegiline planeerimine ja aja efektiivne kasutamine. 

Araablaased on aegade algusest kaupmehed olnud ning enda heaolu nimel kontrollivad nad asju, et asjad liiguksid sedasi nagu nad ise soovivad. "Kui töötate Dubais kaubanduses, siis kaks korda aastas on valitsuse ettekirjutatud allahindlusperiood, milles on kohustuslik osaleda. Kõik hinnad on kooskõlastatud ja iga kauba allahindlus nõuab omakorda kooskõlastamist võimuinstitutsiooniga,“ rääkis Hörats.

Lisaks sellele, et Araabia Ühendemiraatides elab üle 200 rahvuse, külastab aastas riiki 12 miljonit turisti, nii et võib tekkida küsimus, kes siis lõpuks on klient, kellele müüd. „Võib öelda, et sealne klient on väga teadlik - töötame palju noorte spordihuvilistega, kes on kursis, mis on Ronaldol jalas ja millal loositakse välja uus FC Barcelona särk, nii et peame ootustega sammu pidama,“ ütles Hörats.

Kui lähete uuele turule, siis planeerige aega targalt. „Keskenduge klientidele, kest toovad suuremat käivet, suunake oma meeskonna energia eelkõige neile. Me ei kutsu üritustele väikekliente, sest see vaev, mis korraldamisele kulub, ei too tagasi väärtust, mida saavutame samal ajal suurklientidesse panustades.“

Mida arvestada uuele turule minnes?

Bränd. Usalda brändi ja selle imagot ning tugevust.Klient. Tee iga samm mõeldes kliendile - iga toode, mille turule tood, peab olema mõeldud konkreetsele kliendile.Müügikohad. Iga toode peaks olema müügil õiges kanalis, mõtle sellele, kes on klient, kes astub sellesse poodi sisse.Hinnakujundus. Kalkuleeri hinda nii tüki kui territooriumi kohta, keskendu väärtust andvatele tegevustele.

Ettekande lõpus soovitas Hörats kuulata erinevaid inimesi ja olla avatud uutele kultuuridele. "Kui mingid asjad tunduvad olevat suured ja ületamatud, siis võtke need väikesteks osadeks lahti." 

Loe Äripäeva 24. märtsil ilmuvast tööstuse rubriigist, kuidas Saku Õlletehas edasimüüjaid valib ning hinnaläbirääkimisi peab.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757