29. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Relvakaupluse omanik: müük hakkas kasvama pärast Krimmi jama

Militaarvarustust ja relvi müüva poe Baltic Armamentsi klienditeenindaja Andrus Pihelgase sõnul on nende kliendid ohust teadlikud ning soetavad varustust mühinal.
Foto: Andres Haabu
Rööbiti kaitseliitlaste arvu kasvu ja pingete kuhjumisega Euroopas on paisunud ka militaarvarustust ning relvi ja enesekaitsevahendeid müüvate Eesti kaupluste müüginumbrid.

2014. aastal hakkas militaarvarustust ja relvi müüva Baltic Armaments kaupluse müük kasvama ja kasvab vaikselt praegugi. Ostetakse varustust kui ka relvi. „Müük hakkas suurenema pärast Krimmi jama. Praeguse aasta algus võrreldes eelise aasta algusega näitab kasvu 10%,“ märgib ettevõtte juht Indrek Virunurm.

Peamiselt ostavad neilt eratellijad ja jõustruktuuride esindajad, kes soovivad paremat varustust. "Ka kaitseliitlased, kel on rohkem raha, ostavad parema varustuse, kui on see, mille riik ehk kaitseliit neile annab. Näiteks saapad. Riik annab odavad saapad, aga kui tahad parema jalanõuga käia, siis ostad ise," räägib Virunurm. Ka varustusest küsitakse näiteks kvaliteetsemat aluspesu, kuuliveste või jopesid.

OÜ Baltic Armaments

2014. aasta müügitulu 1,43 miljonit eurot

2014. aasta kasum 199 633 eurot

Galvi-Linda AS

2014. aasta müügitulu 1,6 miljonit eurot

2014. aasta kasum 66 808 eurot

Kaupluse klienditeenindaja Andrus Pihelgase sõnul ostetakse lisaks seljakottidele ja kuulivestidele ka enesekaitsegaase ja nuge. Turvafirmad ostavad just eriti gaase – nendest on pood hetkel ka tühjaks ostetud. "Inimesed on hakanud rohkem oma turvalisuse peale mõtlema," märgib Pihelgas.

Teine ettevõte, mis lisaks eraisikutele ka suures osas kaitseliidu ja kaitseväe liikmeid varustab, on Viljandis asuv Galvi-Linda. Kui tavaliselt kasvab poe müük vahetult enne mõnd olulist sõjalist suurõppust nagu Kevadtorm või Siil, siis sel aastal on ettevõtte juhi Marge Laiõunpuu sõnul militaartoodete müüginumbrid juba aasta algusest kahekordistunud.

Ka internetimüügis on ettevõttel väike kasv. "Seal saame küsida ka klientidelt tagasisidet, mis otstarbeks nad tooteid ostavad. Paljud kommenteerivad, et on kas kaitseliitlased või kaitseväelased, kes oma rahakoti peal tuunivad varustust paremaks,“ räägib Laiõunpuu.

Loe pikemalt Äripäevast.

Autor: Kaisa Gabral, Äripäeva toimetaja

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757