Loodusvägi: luba endale olla rumal

Loodusvägi juhatuse liige ja ekspordijuht Kristjan
Loodusvägi juhatuse liige ja ekspordijuht Kristjan Õunamägi

Seitse aastat tagasi köögis mustikaglögi tootmisega alutanud mahetooteid valmistava Loodusvägi OÜ juhatuse esimees Kristjan Õunamägi tõdes, et eksporditurgudel toimetamisel on olnud abiks valmisolek teha koostööd erinevate osapooltega ja see, et pole kardetud olla rumal.

„Seitse aasta oma elust olen keskendunud ettevõtlusele ning selle aja jooksul on pidanud 40–50 suuremat läbirääkimist,“ rääkis Loodusvägi juhatuse esimees ja ekspordijuht Kristjan Õunamägi tänasel kaubandus.ee jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril. Praegu vallutab Loodusvägi turge Soomes, Taanis, Prantsusmaal ja Amazoni veebilehel.

Õunamägi märkis seminaril, et tema jaoks on läbirääkimised üks ahel, mis algab eeltööst, mõtteviisist ja koostööst. 

Eeltööna peab Õunamägi silmas turu-uuringut, kliendi vajaduse väljaselgitamist. Mõtteviisi all peab ta silmas seda, et oluline on mitte turule sissesaamine, vaid tuleks mõelda, kuidas koostöö saab olla pikkajaline ja kui palju oled valmis panustama aastas turundusele. Õunamägi sõnul ei tohiks ära unustada ka pikkajalist koostööd. „Tuleks kaasata kliente oma tootearendusse,“ märkis ta.

Õunamägi usub, et neil on aidanud eksportida ikkagi see, et tooted on inimestele tervislikud, ja valmisolek teha koostööd erinevate osapooltega. „Me oleme lubanud endale olla rumal ehk abi küsimine on olnud suureks abiks,“ märkis Õunamägi.

Loe Äripäevast pikemalt Loodusväe teekonnast eksportturul.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara