30. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Loodusvägi: luba endale olla rumal

Loodusvägi juhatuse liige ja ekspordijuht Kristjan Õunamägi
Foto: Erakogu
Seitse aastat tagasi köögis mustikaglögi tootmisega alutanud mahetooteid valmistava Loodusvägi OÜ juhatuse esimees Kristjan Õunamägi tõdes, et eksporditurgudel toimetamisel on olnud abiks valmisolek teha koostööd erinevate osapooltega ja see, et pole kardetud olla rumal.

Pikk eelmüük, lansseerimisaja planeerimine – tuleb arvestada, et toodete pääsemine turule võtab aega.

Eelprognoosid – see on ebamugav küsimus, aga osal välismaa klientidel on võimalik küsida miinimum- ja maksimumkoguseid. Ehk vähim, mis kindlasti välja ostetakse, ja enim, mis suudetakse maha müüa.

„Seitse aasta oma elust olen keskendunud ettevõtlusele ning selle aja jooksul on pidanud 40–50 suuremat läbirääkimist,“ rääkis Loodusvägi juhatuse esimees ja ekspordijuht Kristjan Õunamägi tänasel kaubandus.ee jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril. Praegu vallutab Loodusvägi turge Soomes, Taanis, Prantsusmaal ja Amazoni veebilehel.

Õunamägi märkis seminaril, et tema jaoks on läbirääkimised üks ahel, mis algab eeltööst, mõtteviisist ja koostööst. 

Eeltööna peab Õunamägi silmas turu-uuringut, kliendi vajaduse väljaselgitamist. Mõtteviisi all peab ta silmas seda, et oluline on mitte turule sissesaamine, vaid tuleks mõelda, kuidas koostöö saab olla pikkajaline ja kui palju oled valmis panustama aastas turundusele. Õunamägi sõnul ei tohiks ära unustada ka pikkajalist koostööd. „Tuleks kaasata kliente oma tootearendusse,“ märkis ta.

Õunamägi usub, et neil on aidanud eksportida ikkagi see, et tooted on inimestele tervislikud, ja valmisolek teha koostööd erinevate osapooltega. „Me oleme lubanud endale olla rumal ehk abi küsimine on olnud suureks abiks,“ märkis Õunamägi.

Loe Äripäevast pikemalt Loodusväe teekonnast eksportturul.

Autor: Alyona Stadnik, Äripäeva ajakirjanik

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757