Vihandi sõnul on e-kaubanduses toidu osatähtsus väga väike. „Kui vaatame tulevikku, siis meil on hüpotees, et tõenäoliselt 15 aasta pärast on 30% toidu esmatarbekaubast ainult füüsilistes poodides, ülejäänu käib läbi mugavuskaubanduse,“ sõnas Vihand jaekettide juhtide vestlusringis. „Seda toetab tehnoloogia areng ehk võimekus andmeid analüüsida.“ Ta täiendas, et kliendil ei ole vaja tulevikus tellimust esitada, vaid kaupmees juba teab, mida, millal ja kuhu tuleb kaup saata. „Ei tohi ära unustada, et 15 aasta pärast on meie tarbijad hoopis teise profiiliga, siis on täisealised need, kel on sünnist saadik olnud nutitelefon käes,“ ütles Vihand. Coop võtab e-kaubandust kui trendi.
Logistika on ikka murekoht. Vihandi sõnul lähevad nemad kindlasti e-kaubanduse äriga linnast välja. „Me oleme ajalooliselt ja turuosa mõistes Tallinnas nõrgemad kui kusagil mujal,“ põhjendas Vihand. „Tallinnas saame katsed ära teha ja lähima aasta jooksul läheme Tallinnast välja.“ Vihand lisas, et inimesed kardavad internetist ostes petta saada, et nad ei saa seda kaupa, mida tahavad, või piisavalt hea kvaliteedi või hinnaga. „Kui ühel hetkel suudetakse need ära lahendada, toimub ka väike buum e-kaubanduse kasutamises."
Loe Äripäevast, kuidas läheb teiste jaekettide e-poodidel ning millal plaanivad ABC Supermarkets ja Rimi Eesti Food enda e-kauplusega välja tulla.
Autor: Alyona Stadnik, Äripäeva ajakirjanik