Milline rõivagigant jääb karmis konkurentsis ellu?

H&M kauplus Ülemiste keskuses
H&M kauplus Ülemiste keskuses

Maailma suurimad rõivaste jaemüüjad hispaanlaste Inditex ja roostlaste Hennes & Mauritz on pidevas võitluses selle nimel, kes genereerib nutikamaid laienemisplaane ja sihib õigeid turge. Muutuvad tarbimisharjumused esitavad neile aga tulevikus hoopis keerulisemaid väljakutseid.

Hispaania populaarseima riieteketi Zara omanikfirma Inditex ei kavatse maailma suurima rõivamüüja tiitlit kergekäeliselt loovutada. Välismeedias kutsutakse firmat peatumatuks müügimasinaks, kuna mullu kasvas ettevõtte müük üle 15% ning küündis ligi 21 miljardile eurole. Samas ei jäta ka rootslaste ning soomlaste lemmik börsifirma H&M jonni ning vallutab igal aastal üha eksootilisemaid turge.

Võidurelvastumine kolib veebi

Viimased aastad on mõlemal firmal möödunud ülikiire laienemise tähe all. Inditex avas mullu 330 uut poodi 56 erineval turul, mis lennutas Hispaania firma kaupluste koguarvu üle 7000. H&M'il õnnestus oma Hispaania konkurenti edestada ning avada 413 uue kaupluse uksed. Rootsi rõivafirma jääb oma 4000 kauplusega konkurendist siiski kaugele maha.

Tänavu on aga juhid hakanud rääkima järsust suunamuutusest. Nimelt ei huvita neid enam võimalikult suur ruutmeetrite arv ja arenevate turgude hõivamine, vaid internet. Võidurelvastumine on kolinud üle veebikeskkonda, kus kaupmehi ootavad ees aga hoopis keerulisemad väljakutsed. Kuna konkurents on surunud hinnad niivõrd madalale, siis on veebis raske kasumit teenida. Sellele viitas hiljuti ka Societe Generale'i analüütik Anne Critchlow. "Mida kõrgem on toote müügihind, seda paremini kasvavad veebiäri ja marginaalid. Kõrgem hind aitab kompenseerida tarnekulud," märkis ta.

Selles osas on veidi halvemas seisus H&M. Rootsi firma alustas internetiäriga küll varem kui Inditex, kuid selle liiga madalad hinnad ja hajutatud jaotusvõrk pärsivad kasvu. Lisaks tõstab veebipoodide arendamine juba niigi suuri kulusid ning langetab kasumimarginaale.

Loe pikemalt Inditexi ja Hennes & Mauritzi võidurelvastumisest Äripäevas. 

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Majandustarkvara Profit – kõik mida ettevõtte juhtimiseks vajad

Majandustarkvara Profit pakub oma klientidele tasuta tarkvarauuendusi ja kasutajatuge, mis tähendab, et Profiti kliendid täiendavate lisakulutustega arvestama ei pea ning saavad alati töötada kõige kaasaegsema tarkvaraversiooniga. 

Statistika

Käsi­raamatud