E-kaubanduse Liit seadis tulevikusihte ning valis uue juhatuse

E-kaubanduse Liidu liikmed üldkoosolekul
E-kaubanduse Liidu liikmed üldkoosolekul

E-kaubanduse Liidu äsjasel üldkoosolekul tõdeti, et veebikaubandus on Eestis hoo sisse saanud. Kokkusaamisel seati valdkonna arendamiseks tulevikusihte ja valiti liidule uus juhatus.

E-kauplejatel on 2015. aastat meenutades põhjust muheleda, sest müüginumbrid purustasid rekordeid ja internetist ostmine hoogustus märgatavalt. Olulisemad e-kaubandust iseloomustavad arvud Statistikaameti andmetel:

  • kaupade jaemüük posti või interneti teel kasvas keskmiselt 40% aasta varasemaga võrreldes
  • internetikaubandust kasutas 59% 16-74-aastastest isikutest, suurenedes aastaga 20%
  • enim osteti internetist reisi- ja majutusteenuseid ning kontserdi-, kino- ja teatripileteid, füüsilistest kaupadest rõivaid ja sporditarbeid.
  • 85% internetikaubanduse kasutajatest vanuses 16-74-aastat eelistas oma ostud teha kodumaistest e-poodidest, 44% ostis Euroopa Liidust ja 35% kolmandatest riikidest.

Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv ütles, et e-kaubandust ei vaadata täna enam kui marginaalset turunduskanalit vaid nutikas kaupleja optimeerib oma tegevused ekraanide generatsioonile. Müüja jaoks on oluline olla olemas igal ajal ja igal ekraanil, pakkudes kliendikeskseid lahendusi omnikanali näol. 

“Oleme muutuste kiirteel, kus kihutavad võidu kõrgtasemel tehnoloogia, robootika, tihe konkurents ja uus generatsioon, kelle vajadusi alles õpime tundma,” lisas Kõiv.

Koosolekul valiti ühtlasi uus 13-liikmeline juhatus, kuhu kuuluvad e-kauplejate ja e-kaubandusega seotud ettevõtete esindajad

  • Kristi Lomp, Selver.ee
  • Peep Kuld, On24.ee
  • Taavi Rajur, Hansapost.ee
  • Silver Hage, Siion.ee
  • Gunnar Valge, Osta.ee
  • Signe Kõiv, Ebutiik.ee
  • Henrik Aavik
  • Andres Lember, Coop.ee
  • Swen Uusjärv, Meravita.ee
  • Mait Mäesalu, Home4you.ee
  • Alice Rahkema, Smartpost.ee
  • Erik Allak, Pipfrog.ee
  • Art Lukas, Maksekeskus.ee

Juhatuse fookuses on aktiivsem osalus valdkonda puudutavas õigusloomes, e-ekspordi kasvatamine, e-kaubanduse õppe juurutamine kutse- ja kõrgkoolides ning rahvusvaheline koostöö digitaalse ühisturu loomise raames.

Eesti E-kaubanduse Liit on loodud 2008. aastal, et aidata kaasa Eesti e-kauplejate konkurentsivõime tõstmisele läbi koostöö seotud ettevõtete, riigiametite ja rahvusvaheliste organisatsioonidega. Liit osaleb aktiivselt e-kaubanduse maine kujundamises, e-kauplejate ja tarbijate teadlikkuse tõstmises ning internetiostude usalduse kasvatamises ühiskonnas. 

Liitu kuulub üle 150 e-kaubandusega seotud ettevõtte ning üheks peamiseks tegevuseks on usaldusmärgise „Turvaline Ostukoht” väljastamine kriteeriumitele vastavatele veebipoodidele. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara