Tarbijahinnaindeksit mõjutas märtsis enim transport

Tarbijahinnaindeksit  mõjutas märtsis enim transpo
Tarbijahinnaindeksit mõjutas märtsis enim transpo

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2016. aasta märtsis võrreldes veebruariga 0,8% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga -0,2%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2015. aasta märtsiga võrreldes 0,3% ja teenused 0,1% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta märtsiga võrreldes langenud 3,0% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,7%.

2015. aasta märtsiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim mootorikütuse 11,6% odavnemine, sealjuures odavnes bensiin 10,7% ja diislikütus 13,5%. Suuremat mõju indeksile avaldasid veel 11% odavnenud soojusenergia ja 6% kallinenud alkohoolsed joogid. Eelmise aasta märtsiga võrreldes on kütteõli kallinenud 26% ja torugaas odavnenud 26%.

Veebruariga võrreldes oli märtsis tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks jällegi transport, mis andis kogutõusust üle kolmandiku. Sealjuures kallines mootorikütus 2,9% ning märtsiks ostetud lennukipiletid olid 21% kallimad. Peaaegu sama suur mõju indeksile oli toidu ja mittealkohoolsete jookide 1,2% kallinemisel, millest omakorda üle kolmandiku andis köögivilja 4,5% hinnatõus. Viimati oli tarbijahinnaindeksi kuumuutus 0,8%-st kõrgem 2012. aasta märtsis, mil see oli 1,0%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara