19. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lego loodab Hiinast suurt tulu

Lego
Foto: EPA
Maailma suurim mänguasjabränd Lego loodab edukalt Hiina turul laieneda ning haarata seal suurima turuosa.

„Tegemist on ainulaadse võimalusega suurendada ettevõtte kasvu,“ ütles Lego tegevjuht Jorgen Vig Knudstorp CNBC-le. Lisaks leidis ta, et firma positsioon on piisavalt hea, haaramaks enda kätte ka riigi suurim turuosa.

Lego plaanib oma suurima jaemüügikaupluse avada Shangai ligidal aasta lõpus. Samuti on plaan 2017. aasta lõpuks avada Hiinas oma esimene mänguasjatehas.

Turule sisenemiseks püüti Hiina valitsusele meeldida?

Mänguasjatootja plaanide realiseerumine pole aga kerge ning maailma suuruselt teisele turule laienemisel seisavad ees mitmed takistused. Nimelt sattus ettevõte möödunud aastal vastuolude küüsi, kui keeldus oma toodete hulgimüügist hiina dissidendist kunstnikule Ai Weiweile. Seetõttu on ettevõtet süüdistatud Hiina valitsusele meeldida püüdmises.

Lego vastas kriitikutele, et nimetatud kunstnik keskendus liialt prohvet Muhamedi kujutamisele, mis pole kooskõlas ettevõtte põhimõtetega. „Tegemist on väga tundliku teemaga ning seetõttu leidis meie Austraalia meeskond, et Ai Weiwei tellimuse täitmine on liiga riskantne,“ selgitas Knudstorp.

Sellest hoolimata muutis Lego intsidendi järel tarnepoliitikat, ega nõua tellijatelt enam selgitusi, mille jaoks konkreetselt ettevõttelt toodangut hulgi osta soovitakse.

Oluline sulanduda kohalikku kultuuriruumi

Poliitiliselt tundlike teemade õigesti käsitlemise kõrval peab Lego Hiina turule laienedes ületama ka sealsetest kultuurilistest eripäradest tulenevad probleemid. Võtmeteemana tuleb sealsetele lapsevanematele selgeks teha, et nende järeltulijad õpivad kõige paremini läbi mänguliste olukordade. Selline mõtteviis pole praegu veel Hiina ühiskonnas kuigi laialt levinud.

Selleks, et Hiina kultuuriruumis hoiakuid muuta, investeerib Lego miljoneid Taani kroone mängu tunnetuslikke aspekte puudutavasse teadustöösse. Lisaks tehakse koostööd Hiina riikliku ülikooliga, et toetada loovuse ning mängulisuse arengut sealsetes õppeasutustes.

Turundusstrateegia osana kasutab maailma suurim mänguasjatootja oma reklaamtegevuses ka Aasias populaarseid tegelaskujusid. Uuendusena on toodangusse sisse toodud näiteks draakonid ja ninjad.

Turgu vallutatakse ka virtuaalmaailmas

Kuigi plastikklotsid on ja jäävad Lego suurimaks toodanguks, kinnitas ettevõtte tegevjuht, et kindlasti püütakse Hiina turu tarbeks luua ka virtuaalset toodangut, tulles välja äppide ning mobiilimängudega.

Ettevõtte mitmetahuline lähenemine turuosa vallutamisele kasvatas Lego müüginumbrid Hiinas eelmisel aastal kahekohalise arvuni.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757