19. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarnevead saavad alguse laost

Logistika Pluss tegevdirektor Toomas Orutar
Foto: Andres Haabu
Tarneahelas tekkida võivate vigade vältimiseks on mitu võimalusi, alates paberivabast asjaajamisest ja lõpetades lao markeerimisega, kirjutab 19. aprilli Äripäev logistika rubriigis.

ASi Coca-Cola HBC Eesti Balti tarneahela teenuste juhi Jevgeni Rudkovski sõnul saab enamik tarneahela vigu alguse laost. “Üks viga võib olla väärt 1000 korralikku tarnet,” märkis ta. Sestap on välja kujunenud terve rida lihtsaid praktikaid, mida tarneahela tööprotsessis vigade vältimiseks rakendatakse. 

Klient ootab iga kord tellimuse ideaalselt täitmist, seetõttu võib iga väiksemgi viga tarneahelas, sõltumata selle põhjustest, jätta talle ebameeldiva tunde ning jääda kauaks meelde.

Kuidas vältida laos tekkida võivaid vigu?

Laia tootevaliku puhul on mõistlik investeerida laohaldamistarkvarasse.

Paberkandjate asemel kasuta paberivaba ehk automatiseeritud protsesse.

Vigu aitab vältida lao ning komplekteerimisala ABC-analüüs, tänu millele saab planeerida toodete paiknemist laos.

Küsi laotöötajatelt, mis võiks olla teisiti, kaasa mõtlema ärgitab parendusettepanekute eest antav preemia.

Paku töötajatele pidevat väljaõpet, et nad saaksid ennast arendada.

Tarnekindlus on seetõttu ettevõtte üks olulisemaid võtmenäitajaid, mida igapäevaselt jälgitakse. “Meie tarnekindluse tase on üle 98% ehk suures plaanis saame öelda, et meie tarneahela mudel on optimeeritud, kuna tagab vajaliku tarnekindluse,” märkis Rudkovski.

OÜ Logistika Pluss juhatuse esimehe Toomas Orutari sõnul on neil tavaks arvutada tarnekvaliteeti komplekteeritud ridade põhjal. Ehk kõik kliendi kaebused jagatakse komplekteeritud ridade arvuga. "Kuna meie kliendid on ka suured rahvusvahelised ettevõtted, kelle kvaliteedinõudmised on väga kõrged, siis oleme seadnud endale veel kõrgemad eesmärgid," märkis Orutar. "Hoida tarnekvaliteet üle 99,95%," lisas ta.

Orutari sõnul on seni suudetud seda kvaliteeti ka hoida. "Eelmise aasta keskmine oli lausa 99,97%,” lausus Orutar. 

Loe pikemalt Äripäevast.

Autor: Lennast Kräämer, Äripäeva kaasautor

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757