29. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika Grupp parandas esimese kvartali tulemust

Baltika juhatuse esimees Meelis Milder
Foto: Andras Kralla
Baltika Grupp kasvatas tänavu esimeses kvartalis hulgi- ja frantsiisimüüki, mille müügitulu suurenes võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga 11% ja parandas brutomarginaali 5,2 protsendipunkti võrra.

Aasta  esimese kvartali lõpetas Baltika Grupp 493 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on kahjum vähenenud enam kui kaks korda, olles viimase üheksa aasta sama perioodiga võrreldes väiksemail tasemel.  

Baltika Grupi müügitulu oli 2016. aasta esimeses kvartalis ligikaudu 10,5 miljonit eurot, vähenedes 6% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

Hulgi- ja frantsiisimüügi müügitulu suurenes esimeses kvartalis 11%, mille tingis nii Montoni kollektsiooni müügile jõudmine tuntud ja hinnatud Saksamaa kaubamajade ketti Peek & Cloppenburg kui ka Venemaa jaekettide muutmine frantsiisipõhisteks partneriteks.

Baltika rahvusvahelise veebipoe Andmorefashion.com müügitulu oli 252 tuhat eurot, mis vähenes esimeses kvartalis võrreldes eelmise aastaga 5%.

Baltika lõpetas vähese müügiefektiivsuse tõttu Baltikumis Suurbritannia rõivabrändi Blue Inc London frantsiisi esindamise ning sulges aasta alguses 4 poodi Eestis ja Lätis. Neist ühel müügipinnal avati Tallinnas Ülemiste keskuses Baltmani pood ja teisel müügipinnal Riias Origo keskuses Bastioni pood.

Baltikumi esimese kvartali jaemüük oli 8 428 tuhat eurot, vähenedes võrdluses eelmise aastaga 10%. Esimese kvartali jaemüüki mõjutasid mitmed asjaolud. Esiteks näitab moekaupade ostmise üldine aktiivsus nõrgenemise märke.  Ühtlasi valis Baltika müükide juhtimiseks eelmisest aastatest erineva lähenemise: varude tase oli eelmise aastaga võrreldes planeeritult madalam ning ettevõte tegi müükide toetuseks vähem allahindluskampaaniaid.

Ettevõtte brutokasumi marginaal oli esimeses kvartalis 50,6%, mis on 5,2 protsendipunkti võrra kõrgem eelmise aasta sama perioodi marginaalist 45,4%. Lisaks madalamatele allahindlustele aitas marginaali kasvule kaasa efektiivsem sisseostu protsesside juhtimine  ja US dollari kursi nõrgenemine. Esimese kvartali brutokasum oli kokku 5 311 tuhat eurot, mis on 222 tuhat eurot rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil.  

„Baltika käesoleva aasta esimeses kvartali tulemused kinnitavad, et oleme valinud kasumliku kasvu saavutamiseks õige suuna. Samas tingib  tihe konkurents rõivatööstuses olukorra, kus peame paremate tulemuste saavutamiseks jätkuvalt edasi pingutama, sest moeäris on iga uus hooaeg aina väljakutsuvam,“ ütles Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.  

Baltika käesoleva aasta I kvartali tulemused kinnitavad, et otsus lõpetada ise opereerimine kahjumlikel ja kõrge riskiga Ukraina ja Venemaa turgudel, andes need üle frantsiisipartnerile ja keskenduses kasumlikele Baltikumi turgude, oli õige suund.

Tänu eelpool nimetatud muudatustele sai võimalikuks esimese kvartali tulemuse parandamine võrreldes eelnevate aastatega: Baltika Grupi kahjum on võrdluses viimaste aastate sama perioodiga väiksemail tasemel. Baltika Grupp lõpetas esimese kvartali 493 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga. Eelmise aasta sama perioodi kahjum oli 1 136 tuhat eurot ning võrreldav tulemus jätkuvatest tegevusvaldkondadest oli kahjum 783 tuhat eurot.  

Lisaks Ukraina ja Venemaa turult väljumisele on muudetud varude juhtimist efektiivsemaks ja vähendatud juhtimiskulusid: kui Baltika Grupi kulud jaeturgudel Eestis, Lätis ja Leedus jäid eelmise aastaga võrreldes samale tasemele, siis peakontori kulud vähenesid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 4%.

„Baltika kasutas keerulisi aegu oma ärimudeli korrastamiseks ning loobus kahjumlikest äridest. Ühtlasi oleme tegelenud varude juhtimise efektiivsemaks muutmise ning juhtimiskulude vähendamisega, mis on oluliselt mõjutanud brutokasumi marginaali suurenemist ehk toetanud kasumlikkuse kasvu,“ täiendas Meelis Milder.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757