Eesti tarbijate kaardimaksete maht e-kaubanduses on hüppeliselt kasvanud

kaardimaksed e-kaubanduses on kasvanud
kaardimaksed e-kaubanduses on kasvanud

Valdav enamik Eesti e-poode ei paku piisavalt mugavaid makselahendusi, mis pidurdab kogu sektori kasvu, kuna kaardimakseid eelistav Eesti tarbija on sunnitud tegema valiku välismaiste poodide kasuks, selgub kodumaise kaardimaksete lahenduste ettevõtte EveryPay poolt läbiviidud värskest analüüsist.

EveryPay analüüsis makselahendusi rohkem kui tuhandes Eesti e-poes, millest selgus, et pea 30% internetikauplusi ei paku mitte ühtegi internetipõhist maksmisviisi ning kauba eest tuleb maksta kas arvega või muul viisil. 56% Eesti e-poode ei paku võimalust maksta sooritatud ostude eest pangakaardiga ehk piirduvad pangalingi lahenduse võimaldamisega.

“Eesti e-kaubandus on endiselt pangalinki usku, kuigi see makseviis loodi 15 aastat tagasi ning ainult sellise makseviisi võimaldamine ei ole tänapäeval enam piisav. Statistika näitab, et tarbijate soov maksta internetis kaardiga on hüppeliselt kasvanud ning siin avaneb e-kauplejatel võimalus kasvatada kliendibaasi ja mitmekordistada oma käivet,” ütles EveryPay tegevjuht Lauri Teder.

Tederi sõnul valitseb hetkel Eesti e-kaubanduse turul kaks põhilist müüti: eestlane on harjunud maksma pangalingiga ning inimesed ei saa internetis kaardiga maksta, sest neil pole krediitkaarti või nad ei soovi seda kasutada.

“Tegelikult, kui vaatame kaardimaksete populaarsuse kasvu, näeme, et Eesti tarbija ootab vastavaid lahendusi ning ei karda kaardimakseid internetis. Kaardimaksed on kättesaadavad ka neile, kellel pole krediitkaarti, sest juba mõnda aega saab internetis maksta ka deebetkaardiga,” selgitas Teder.

Eestis on hetkeseisuga väljastatud 337 000 krediitkaarti ning 1,49 miljonit deebetkaarti. Eesti Panga statistika järgi maksid eelmisel aastal eestlased e-poodides deebetkaardiga üle kolme korra rohkem kui aastal 2014. Krediitkaardiga maksmine kasvas aastaga 1,5 korda.

“Näeme kaardimaksete hüppelist kasvu, sest veel paar aastat tagasi püsis aasta keskmine kasv kaheksa protsendi piiril. Olukord muutub nii kiiresti just sellel põhjusel, et progressiivsemad Eesti e-poed tulevad tarbijatele vastu ning on juba hakanud pakkuma tarbijale kiiret ja mugavat kaardimaksete võimalust,” täheldas Teder.

Üldine e-kaubanduse käive Eestis kasvas eelmisel aastal 20% võrra võrreldes üle-eelmise aastaga. Kokku kulutasid eestlased 2015. aastal internetipoodides nii Eestis kui üle maailma 1,1 miljardit eurot, mida on 20% rohkem kui aasta varem. Eesti e-poodides kulutati 835 miljonit eurot (kasv 20%). Välismaalased jätsid meie e-poodidesse 25 miljonit eurot (kasv ligi 70%). Tederi sõnul kaardimaksete teenuse puudumine Eesti e-kaubanduses on üks põhjustest, miks eesti tarbija kulutabki endiselt üle 330 miljoni eurot aastas välismaistes e-poodides, mis vähendab kodumaiste kaupmeeste tulu.

“Kõik need numbrid viitavad sellele, et turg on innovatsiooniks küps ning ainuüksi kaardimaksete võimaluse lisandamine võib tuua e-kaupmehele mitmekordset käibekasvu nii kodutarbijate kui ka välismaalaste arvelt, kes erinevalt eestlastest Eesti e-poes pangalingiga maksta ei saa,” sõnas Teder.

EveryPay on Eesti kapitalil loodud tehnoloogiaettevõte, mis pakub turvalist interneti-kaardimaksete teenust, võimaldades veebipoodide laienemist uutele turgudele. Maksmisel kasutatakse EveryPay loodud süsteemi, kus maksed liiguvad läbi kohaliku LHV Panga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara